536 بازدید | انتشار در : 9 مرداد 1401 ساعت 12:40

زمانی که مردم قوه قضائیه را پناه خود بدانند این قوه به بالندگی خود رسیده است

زمانی که مردم قوه قضائیه را پناه خود بدانند این قوه به بالندگی خود رسیده است

بیانات نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه:

 

محور زندگی مومن و مسلمان باید برپایه عفو و گذشت باشد

 

پروردگار متعال و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام انسان را به عفو و گذشت در زندگی و اینکه زندگی انسان بر پایه عفو و گذشت باشد دعوت کرده اند لذا محور زندگی مومن و مسلمان باید برپایه عفو و گذشت باشد. انسان باید از خلاف ها و اشتباهات دیگران گذشت کند اگر بنا باشد در زندگی هر کسی که به انسان بدی کرد در صدد انتقام باشد و مقابله بمثل کند مشکلات زیادتر می شود. واقعیت امر  این است که در این صورت زندگی به یک زندگی کریه و زشت تبدیل شده و اگر در زندگی، محور انسان عفو و گذشت باشد چقدر پرونده ها در دادگاه ها کم می شود و چقدر از تعداد زندانی ها کم خواهد شد.

 

کسانی که به ناامید کردن مردم دامن می زنند خواسته یا ناخواسته در صف دشمنان هستند

 

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند که امید رحمت الهی است و اگر این امید نباشد هیچ زنی به فرزند خودش شیر نداده و هیچ کشاورزی درختی نمی کارد. دشمن می‌خواهد امید را از دست ما بگیرند و وقتی مردم امید نداشته باشند هیچ کس کار انجام نخواهد داد به عنوان مثال یک نفر که مریض است اگر همه از او ناامید شوند کاری برای او انجام نمی دهند ولی این امید است که باعث می شود تلاش کنند و او را مداوا کنند مقام معظم رهبری می فرمایند که دشمنان تلاش می‌کنند انگیزه های دینی و الهی را تضعیف کنند و با رفتار خودشان به گونه ای عمل می کنند که فرهنگ دینی و سنت های الهی را از بین ببرند و افرادی که از این سیاست ها تبعیت می کنند خواسته یا ناخواسته در صف دشمن هستند بعضی از روشنفکران به ناامیدی دامن می زنند و خبر ندارند که در صف دشمن هستند.

 

زمانی که مردم قوه قضائیه را پناه خود بدانند این قوه به بالندگی خود رسیده است

 

در هفته قوه قضاییه قرار گرفته ایم از تمامی کسانی که در دستگاه قضا زحمت می‌کشند اعم از قضات و کارکنان این دستگاه مخصوصاً آن هایی که به خاطر خدا تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم؛ خبر دارم که بعضی ‌از آن ها شبانه روز تلاش کرده و گاهی پرونده‌ها را حتی به خانه خودشان می برند و وقتی را که باید در خدمت خانواده باشند صرف امور قضایی می کنند. مقام معظم رهبری یک هدفی برای قوه قضاییه ترسیم کرده اند و آن، این است که فرمودند قوه قضاییه باید مأمن و پناه مردم باشند یعنی همه، قوه قضاییه را برای خود پناه بدانند زمانی که قوه قضاییه به این مرحله رسید یعنی همه آن را پناه خود دانستند آنگاه است که قوه قضاییه ما به رشد و بالندگی خود رسیده است واقعا افرادی که در قوه قضاییه تلاش می کنند و قاضی که پشت میز نشسته است باید چنین دیدی داشته باشد باید بداند که مردم به این ها پناه آورده‌اند و خودش را پناه مردم بدانند.

 

مبارزه با مواد مخدر هم وظیفه مردم و هم وظیفه مسئولین است

 

۵ تیر مصادف با روز مبارزه با مواد مخدر است، سابقه مواد مخدر در کشور ما به زمان قاجار برمی‌گردد که انگلیسی‌ها این فرهنگ غلط را به کشور ما وارد کرده و تلاش بسیاری برای معتاد کردن مردم انجام می دادند. در زمان پهلوی نیز برای معتاد کردن جوانان این سیاست ادامه پیدا کرد. ما در ایران حدود ۴ هزار شهید در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده‌ایم و این یک بلای خانمان سوز برای کشور است. کشتن یک فرد خیلی آسان است که یکبار کشته می شود و از بین می ر ود ولی اعتیاد مرگ تدریجی است و خیلی سخت تر از قتل می‌باشد که صدماتش از قتل بسیار بیشتر است. لذا هم وظیفه مسئولین و هم وظیفه مردم که دست به دست هم بدهند و در این راه مبارزه کنند. خیرین ما هم باید در این زمینه پول خرج کنند خیر بودن فقط ساخت مسجد و مدرسه نیست و یکی از بهترین مکان ها برای امور خیریه هزینه کردن برای مبارزه با موارد مخدر و ترک اعتیاد جوانان است.

 

وجود متکدیان متجاهر در استان مایه تأسف و خجالت است

بحمدلله برخی از نمایندگان استان ما در سمت ریاست برخی کمیسیون‌ها و اعضای هیئت رئیسه کمیسیون ها مسئولیت گرفته اند. نمایندگان باید از این امکانات و ظرفیت ها استفاده کرده و مشکلات کشور، مخصوصاً مشکلات استان را حل کنند یکی از مشکلات مهم که مطالبه مردم است و من مطالبه مردم را به مسئولین عرض می‌کنم مدیریت تکدی‌گری است. نباید در جامعه گدا پروری اتفاق بیافتد، در جامعه ما متکدیان متجاهر واقعا نیازمند نیستند کمک کردن به این ها کار درستی نیست و باید بجای آن به کمیته امداد و نیازمندان واقعی کمک کرد. از استاندار، فرماندار و سایر مسئولیت انتظار داریم به این مسئله اهمیت بدهند واقعا انسان از وجود چنین معضلی در استان خجالت می کشد. وقتی یک مسافر وارد شهر می شود و در تقاطع و پشت چراغ راهنمایی متکدیان متجاهر سراغ او می روند تصور بدی از استان در ذهن او ایجاد می شود لذا ان شاءالله به زودی این مسئله در استان و شهر مدیریت شود.

صوت خطبه اول :
زمانی که مردم قوه قضائیه را پناه خود بدانند این قوه به بالندگی خود رسیده است
صوت خطبه دوم :
زمانی که مردم قوه قضائیه را پناه خود بدانند این قوه به بالندگی خود رسیده است
تصاویر :
زمانی که مردم قوه قضائیه را پناه خود بدانند این قوه به بالندگی خود رسیده است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس: اروميه ، بلوار رسالت ، خيابان شهيد نوري (گلديس) ، جنب مصلي بزرگ امام خميني (ره) ، دفتر امام جمعه اروميه

شماره تماس : 32358091-044

فاکس : 32358092-044

پست الکترونيکي : info@sebghah.ir

سامانه پيام کوتاه : 50001916