366 بازدید | انتشار در : 27 خرداد 1401 ساعت 18:00

امپراطوری رسانه ای غرب درصدد نا امیدکردن مردم ایران است

امپراطوری رسانه ای غرب درصدد نا امیدکردن مردم ایران است

چگونه تمام زندگی انسان به عبادت تبدیل می شود؟!

اعمال ما در این دنیا دو گونه است: نوع اول آن اعمالی است که بدون نیت الهی و بدون قصد قربت باطل است و فایده ای ندارد. به این اعمال اعمال عبادی گفته می شود. این اعمال حتما باید با قصد قربت باشد. نماز و روزه و حج و خمس و امثال این ها، که اگر انسان آن ها را بدون قصد قربت انجام دهد فقط خودش را خسته کرده است. نوع دوم اعمال معمولی انسان اعم از خوردن، آشامیدن، خرید، فروش و … است که برای صحت آن ها قصد قربت و نیت الهی شرط نیست. ولی اگر انسان در این اعمال نیز نیت الهی داشته باشد و برای رضای الهی این کارها را انجام دهد برای این اعمال هم ثواب نوشته می شود. این ظرفیت در دین ما وجود دارد که کل زندگی انسان را به عبادت تبدیل کند. انسان حتی می تواند خواب و خورد و خوراکش را نیز با نیت الهی به عبادت تبدیل کند.

 

مسئولین برای تأمین امنیت غذایی کشور از تمامی ظرفیت ها استفاده کنند

27 خرداد مصادف با سالروز تاسیس جهاد کشاورزی به دستور امام خمینی (ره) در سال 58 است که یکی از کیاست ها و دوراندیشی های امام (ره) ایجاد چنین نهادهایی بوده چرا که حضرت با نور الهی تشکیل این نهادها را تشخیص می دادند. این روز را به کسانی که در این نهاد خدمت کرده و می کنند تبریک می گویم. مسئله کشاورزی و جهاد در این عرصه همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اهمیت دارترین و اولویت‌دار ترین مسائل است ایشان تصریح کردند که مسئله کشاورزی و تامین امنیت غذایی مهمترین مسئله است علتش این است که امنیت غذایی اگر حفظ شود قطعاً استقلال خواهیم داشت ولی اگر امنیت غذایی نباشد و از جهت غذا وابسته باشیم استقلال و امنیت ما به خطر خواهد افتاد لذا در این زمینه واقعاً باید کار جهادی صورت بگیرد و عزیزان و دست اندرکاران این مسئله باید بصورت جهادی وارد میدان شوند و از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنند؛ مخصوصاً در این اوضاع کنونی که در دنیا مسئله غذا به یک مسئله مهم تبدیل شده مسئولین باید در این عرصه میداندار باشند و به حول و قوه الهی و با تلاش های این ها و عنایت اهل بیت علیهم السلام بتوان استقلال غذایی کشور را حفظ و به خودکفایی رسیده و امنیت غذایی به صورت کامل تامین شود.

 

مردم برای مدیریت منابع آبی از مصرف بی رویه آب خوداری کند

چند سال است ما با  مسئله خشکسالی مواجه هستیم لذا کاملاً باید در مصرف بهینه آب دقت بکنیم مسئولین امر نیز در این زمینه تلاش بکنند و هم ما مردم باید دقت کنیم که خدایی نکرده اسراف نکنیم و با مصرف درست و به جا در این عرصه تلاش کنیم اگر به صورت صحیح و بجا مصرف نکنیم مشکل ایجاد خواهد شد الان اصلاً و ابداً جایی ندارد که زیاده روی در مصرف آب باب شود. روایت های ما در این زمینه از اهل بیت سلام الله علیها بسیار زیاد است و شاید قبل از این اهمیت این روایت ها معلوم نبود ولی الان بسیار اهمیت این روایت ها را می توانیم درک کنیم. اهل بیت علیهم السلام می فرمایند کمترین مقدار اسراف این است که باقیمانده آب شرب را زمین بریزیم مثلاً در ظرف آب می خورد باقیمانده آب را زمین بریزد. اگر این اسراف است و اگر این یکی از مصادیق اسراف است معلوم نیست که چگونه پاسخگوی اسراف های دیگر خواهیم بود امام رضوان الله علیه فتوا داده‌اند که مصرف زیاد و اسراف آب حرام است و موجب ضمان است و فرد اسراف کننده باید در قیامت پاسخگو باشد. باید بهینه مصرف کنیم و درست مصرف کنیم تا از اسراف پرهیز کرده باشیم برای اینکه هم منابع آبی مدیریت شود و هم در فردای قیامت در محضر خداوند انسان مسئول نباشد.

 

اصناف در معاملات جانب انصاف را رعایت کنند

اصناف محترم در کشور ما و در کل دنیا یک قشر عظیمی هستند که در اداره جامعه، در قیمت‌گذاری و در زندگی مردم برای اینکه این زندگی راحت باشد تاثیر بسیار زیادی دارند. مطالبه اصلی مقام معظم رهبری از اصناف، انصاف با مردم است؛ امام صادق علیه السلام می فرمایند آیا به شما خبر بدهم از شدیدترین مسئله‌ای که خداوند بر خلق خودش واجب کرده است؟! حضرت در این مورد سه مسئله را بیان کردند اولین مسئله هم انصاف بود.لذا  باید با جماعت با انصاف برخورد شود. در بازار نشسته و تجارت می کنی وقتی مشتری می آید باید با انصاف برخورد کنی. چقدر سود خواهی کرد، چگونه برخورد خواهید کرد، خودت را جای مشتری بگذار و آنگونه با او معامله بکن که دوست داری با تو معامله کنند. یکی دیگر از مهمترین مسائلی که باید اصناف در آن دقت کنند این است که آنها می توانند عمل های خودشان را تبدیل به عبادت کنند. البته با نیت الهی و قصد قربت به خدا. همچنین اصناف باید مراقب حلال و حرام باشند.

 

امپراطوری رسانه ای غرب در صدد نا امیدکردن مردم ایران است

در جامعه ما مسئله گرانی به یک معضل تبدیل شده که لازم است مسئولین دقت و تلاش کرده تا این مسئله را  کنترل و مدیریت کنند اما آنچه که توجه به آن مهم است این است که مسئله گرانی فقط مشکل کشور ما نیست و کل دنیا با این مشکل مواجه هستند. اما رسانه های معاند از این مسئله سوء استفاده می‌کنند تا در کشور نا امیدی ایجاد کنند و کشور ما را یک کشور بدبخت و فلاکت زده معرفی و تبلیغ کنند در حالی که در کل دنیا مشابه چنین اتفاقاتی می افتد اما امپراطوری رسانه ای غرب اتفاقات آن ها را نمی‌گوید. روزنامه های آلمان با صراحت اعلام کرده اند که مردم آلمان تعداد وعده غذایی روزانه را کم می کنند تا بتوانند مشکل اقتصادی خود را حل کنند. در کشورهای اروپایی تورم در حدی زیاد شده که زندگی مردم با مشکل مواجه شده‌ حتی در انگلیس پیشنهاد شده که وزارت فقر ایجاد شود. در مملکت ما به نکات مثبت و توانمندی ها و پیشرفت ها اشاره نمی‌شود اما وقتی یک قطار از ریل خارج می شود در خبرها چقدر با این اتفاق بحران درست می کنند. در دنیا چقدر این اتفاقات می‌افتد هیچ کدام از آنها گفته نمی‌شود ولی حوادث ایران در صدر اخبار می آید چقدر ساختمان ها در فرانسه، ژاپن و آمریکا درست شدند و به خاطر اینکه معماری شان درست نبوده خراب می شوند ولی رسانه ای نمی‌شود ولی اتفاقاتی که در ایران می‌افتند در صدر اخبار می‌آیند. رسانه ها باید نکات مثبت را هم بگویند که متاسفانه نمی گویند.

 

رسانه های دنیا در انعکاس اخبار ایران حوادث را بزرگ و پیشرفت ها را کوچک جلوه می دهد

نفتکش و کشتی اقیانوس پیمایی که در دنیا فقط پنج کشور توانایی ساخت آن را دارند، ایران درست کرده و صادر کرد ولی هیچ رسانه ای از این موفقیت ها چیزی نمی گوید در کشور ما کرونا چگونه کنترل شد؟ الان فوتی های کرونا در ایران یک و در بعضی روزها صفر است ولی آمریکا بالای صد نفر فوتی کرونایی دارد اگر این وضعیت برعکس بود چگونه با ما برخورد می‌کردند؟ و از این مسئله یک بحران ایجاد می‌کردند آمریکایی که داعیه‌دار ابرقدرتی در دنیاست روزانه بالای  100 نفر و روسیه بالای 50 نفر فوتی دارد کسی نمی‌گوید که دولت، وزارت بهداشت تشکر می‌کنیم که کرونا را کنترل کردید؛ موفقیت ها و نکات مثبت گفته نمی‌شود و نکات منفی بسیار زیاد مطرح می شود ما نمی گوییم که وضعیت کشور گل و بلبل است مشکلات وجود دارد ولی این مشکلات در کل دنیا وجود دارد ولی این هجمه های رسانه ای علیه کشور به نوعی است که می‌خواهند همه را ناامید کند. 43,000 گروه جهادی در کشور در راستای محرومیت زدایی تلاش می کنند و مشکلات مردم را حل می کنند این گروه‌ها در کدام کشور وجود دارد این موفقیت‌ها گفته نمی شود چند میلیون نفر را به صورت رایگان بیمه سلامت کردند در کدام نقطه جهان با این وضعیت گرانی و وضعیت بد اقتصادی این اتفاق می‌افتد؟

صوت خطبه اول :
امپراطوری رسانه ای غرب درصدد نا امیدکردن مردم ایران است
صوت خطبه دوم :
امپراطوری رسانه ای غرب درصدد نا امیدکردن مردم ایران است
تصاویر :
امپراطوری رسانه ای غرب درصدد نا امیدکردن مردم ایران است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس: اروميه ، بلوار رسالت ، خيابان شهيد نوري (گلديس) ، جنب مصلي بزرگ امام خميني (ره) ، دفتر امام جمعه اروميه

شماره تماس : 32358091-044

فاکس : 32358092-044

پست الکترونيکي : info@sebghah.ir

سامانه پيام کوتاه : 50001916