1,302 بازدید | انتشار در : 12 اردیبهشت 1401 ساعت 13:23

طرح جوانسازی جمعیت باید با سرعت اجرایی شده و رشد جمعیت به حد مطلوب برسد

طرح جوانسازی جمعیت باید با سرعت اجرایی شده و رشد جمعیت به حد مطلوب برسد

بیانات نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه:

 

زندگی امیرالمومنین علی علیه السلام بهترین الگو و سرمشق است

ایام شهادت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام را به ساحت مقدس امام زمان عجل الله تسلیت عرض می کنیم و امیدواریم که خداوند در این شب ها ما را از عنایت ها و دعاها و توجهات حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام بی نصیب نکند.

 

اوصاف و زندگی امیرالمومنین علی علیه السلام برای ما سرمشق است و اگر بتوانیم با شخصیت عظیمی چون امیرالمومنین آشنا شویم یعنی با معارف دین آشنا شده‌ایم.

 

امیرالمومنین علی علیه السلام به قدری اهل ریاضت و اهل تربیت نفس بود که در نامه ۴۵نهج البلاغه می فرمایند: قسم به خداوند آنقدر به نفسم ریاضت داده‌ام و آن را کنترل می کنم تا جایی که این نفس به یک تکه نان خشک طمع می کند.

 

حضرت امیرالمومنین علیه السلام از نظر عدالت‌خواهی شخصیت بی نظیری در عالم بودند

حضرت در کل زندگی‌ همواره در حال مبارزه با ظلم بودند و قسم می خورند که اگر کل عرب برای کشتن ایشان حمله کنند، به آنها پشت نکرده و فرار نمی کنند.

 

در زمینه مبارزه با ظالمین امیرالمومنین یک لحظه آرامش نداشتند و تمام همت ایشان این بود که ظالمین را از بین ببرند.

 

حضرت امیرالمومنین علیه السلام از نظر عدالت‌خواهی شخصیت بی نظیری در عالم بودند.

 

در نهج البلاغه نقل شده است که حضرت می فرمایند به خداوند قسم اگر علی بن ابیطالب را بر روی خوارها تا صبح بخوابانند و به زنجیر بکشند برای من بهتر است از اینکه خدا و رسولش را ملاقات بکنم در حالی که به یک فرد ظلمی کرده‌ یا از مال دنیا چیزی را غصب کرده باشم.

 

امیرالمومنین علیه السلام در حقیقت مجسمه عدالت بودند.

 

حضرت می فرمایند: والله این دنیای فانی شما، در نزد من از برگی که در دهان ملخ است، کم ارزش تر است.

 

خداوند در خلقت امیرالمومنین قدرت نمایی کرده است

خداوند در خلقت امیرالمومنین قدرت نمایی کرده و عظمت خودش را نشان داده است.

 

مانند علی پیدا نمی‌کنید که تمام خزائن در دستان او باشد و افطارش نان و نمک باشد لذا برای ما مایه افتخاراست که پیرو و شیعه چنین امامی هستیم.

 

اما قدر این شخصیت عظیم را ندانسته و تمام همت ظالمین این بود که این شخصیت عظیم را از بین ببرند لذا شب ۱۹ رمضان ابن ملجم با شمشیری که آن را با زهر مسموم کرده بود ضربتی به ایشان وارد کرد و جبرئیل ندا داد که ارکان هدایت را از بین بردند.

 

راوی می گويد دیدم که امام حسن علیه السلام سر پدرش را در آغوش گرفته بودند و علی علیه السلام بیهوش بودند در آن لحظه امام حسن علیه السلام شروع به گریه کردند و سر و روی پدرش را می بوسیدند وقتی قطرات اشک بر صورت امیرالمومنین ریخت در آن لحظه امام چشمانش را باز کرده و پسرش را صدا کرد که ای پسرم چرا گریه می کنی علی دیگر پس از این ترسی ندارد پیغمبر و فاطمه زهرا و حضرت خدیجه علیهم السلام جمع شده اند و منتظر من هستند.

 

 

شرکت در راهپیمایی روز قدس باید با نیت عبادت باشد

امام خمینی (ره) با دید الهی و دوراندیشی خود جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس معرفی کردند و مسلمانان جهان را دعوت کردند که در این روز به خیابان ها آمده و علیه رژیم صهیونیستی اعتراض کنند.

 

راهپیمایی علیه رژیم اشغالگر قدس یک وظیفه دینی است و لذا باید با نیت الهی و با نیت عبادت این کار را انجام داد و لذا بر همه وظیفه است که در این راهپیمایی شرکت کنند.

 

تمام سعی دشمنان این است که در میان مسلمانان اختلاف بیندازند و قتل و خونریزی در کشور افغانستان و ترورها در کشور افغانستان هم در این راستا است لذاهمه مسلمانان باید بیدار و هوشیار باشند و ید واحد باشند و علیه کفار و مشرکین مبارزه کنند.

 

 

مسئولین فرهنگی کشور باید محتوای نهج‌البلاغه را در جامعه نشر دهد

اول اردیبهشت بعنوان روز نهج البلاغه نامیده شده، نهج البلاغه پس از قرآن اولین نسخه برای هدایت بشر است که اگر انسان بتواند به این کتاب عمل کند مسیر سعادت و هدایت را پیدا می کند.

 

متاسفانه آن گونه که خود امیرالمومنین علیه السلام را مظلوم کردند سخنان ایشان در کتاب شریف نهج البلاغه هم مظلوم است لذا این روز را به عنوان روز نهج البلاغه نامیده اند که ما مسلمانان و اهل ایران به نهج البلاغه اهمیت بدهیم.

 

امیرالمومنین علیه السلام در این کتاب راه سعادت را به انسان نشان داده لذا ما باید با مفاهیم نهج‌البلاغه بیشتر آشنا شویم.

 

متجاوز از هزار سال از به وجود آمدن این کتاب می گذرد ولی متاسفانه برخی از ما تنها نام این کتاب را شنیده ایم در حالی که برخی از غیر مسلمانان با این کتاب بسیار آشناتر بوده اند.

 

جرج جرداق مسیحی که لبنانی بود می‌گوید من ۲۰۰ بار نهج البلاغه را خوانده ام او می گويد که من هنگام خواب نهج‌البلاغه را زیر متکای خودم می گذارم یعنی همیشه با نهج البلاغه هستم.

 

مسئولین فرهنگی کشور باید محتوای نهج‌البلاغه را نشر داده و کلمات حضرت امیرالمومنین علیه السلام را در جامعه ساری و جاری کنند.

 

 

ملت و نظام جمهوری اسلامی همواره مورد الطاف خفیه الهی قرار دارند

دوم اردیبهشت مصادف با سالروز تاسیس سپاه پاسداران است این روز را بر تمامی پاسداران تبریک می گویم.

 

تأسیس سپاه پاسداران از ابتکارات امام بود که لشکر عظیمی از سپاهیان را تأسیس کردند که در صحنه های مختلف در میدان بوده و مصداق اعدوا لهم ما استطعتم من قوه هستند.

 

پنجم اردیبهشت سالروز حمله آمریکا به ایران در منطقه طبس است و خداوند با جنود خود که شن های صحرا بودند آمریکایی‌ها را از بین برد.

 

آمریکا برای آزادی جاسوسان خود که در سفارت به دست دانشجویان خط امام اسیر بودند نقشه مفصلی کشیده بود و با برنامه‌ریزی چند ماهه قرار بود به ایران حمله کند اما پروردگار متعال شن های طبس را مأمور از بین بردن آن ها کرد.

 

خداوند به صورت معجزه نظام و مردم ما را کمک کرده و ایران با الطاف خفیه الهی حفظ شده و این امنیت و اقتدار نشان‌دهنده این است که عنایت خداوند پشتیبان ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

 

طرح جوانسازی جمعیت باید با سرعت اجرایی شده و رشد جمعیت به حد مطلوب برسد

مقام معظم رهبری بارها مسئله جمعیت را تذکر داده اند و یادآوری این مسئله برای ما لازم است.

 

یکی از خطراتی که کشور ما را تهدید می کند مسئله جمعیت است متاسفانه آنگونه که کارشناسان اعلام کرده اند امروزه نرخ زاد و ولد در کشور ما پایین تر از دیگر کشورهای اسلامی است.

 

بزرگترین حامی مملکت بعد از پروردگار تعالی، جمعیت است اگر جمعیت کم باشد و اکثریت پیر و فرتوت باشند حفظ و اداره مملکت امکان پذیر نخواهد بود و دشمنان راحت میتوانند این کشور را تسخیر کنند.

 

بر آحاد جامعه مخصوصاً جوانان وظیفه دارند مسئله تکثیر نسل را جدی بگیرند متاسفانه تنبلی و راحت‌طلبی باعث شده است که در جامعه ما به جمعیت اهمیت داده نمی شود و این تهدید بزرگی است.

 

من این تعبیر را در هیچ مسئله ای از مقام معظم رهبری نشنیده‌ام که حضرت آقا می فرمایند وقتی مساله جمعیت به یادم می افتد پشتم می لرزد.

 

مجلس طرح جوانسازی جمعیت را تصویب کرده و این طرح باید با سرعت اجرایی شده و رشد جمعیت به حد مطلوب برسد.

 

 

از تلاش های جهادی استاندار و همکاری و همراهی نمایندگان استان تشکر می کنم

از عالی ترین مسئول اجرایی استان به خاطر مداومت در سفرهای شهرستانی تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

آنگونه که ریاست محترم جمهور به سفرهای استانی می‌روند و از نزدیک مشکلات مردم را دیده و مدیریت می کنند مسئول استانی ما هم به شهرستان‌های مختلف سرکشی کرده و به مشکلات رسیدگی می کنند.

 

البته مدیریت هم باید مدیریت جمعی باشد و مدیریت بخشی که بعضی از مدیران به مجموعه خودشان نگاه می‌کنند و توجه به مشکلات سایر بخش ها ندارند خوب نیست.

 

این مشکلات باید حول محور استاندار مدیریت شده و رفع شوند آن اندازه که من خبر دارم برنامه‌های خوبی اجرا می‌شود و برنامه ها به خوبی پیش می روند.

 

این حرکت‌های جهادی و شبانه روز باید ادامه دار باشند و بنده خبر دارم که استاندار محترم در بعضی روزها ۲۰ ساعت مشغول کار جهادی هستند.

 

از سخنان من هم نباید برخی برداشت بد بکنند تذکرات ما در مجامع مختلف با هدف تضعیف نیست و ما وقتی انتقاد می‌کنیم منظورمان تضعیف نیست.

 

از نمایندگان محترم مجلس هم تشکر می‌کنم آن اندازه که خبر دارم با مسئول استانی به مناطق مختلف سرکشی می کنند و در تهران هم با استاندار به مسئولین سر می‌زنند.

 

تا امروز سابقه نداشته که نمایندگان استان با مسئول استانی به جلسات مختلف رفته و پیگیر مشکلات استان باشند.

 

 

در شب های قدر برای رفع گرفتاری و نزول باران دعا کنید

امشب شب قدر است لذا آن را قدر بدانیم به عنوان یک طلبه از تک تک شما و آنها که صدای من را می‌شنوند می‌خواهم که برای رفع مشکلات دعا کنید.

 

در این شب ها از خداوند عاجزانه می‌خواهیم که گناهان ما را ببخشد و باران رحمتش را به قدر کافی برای مملکت ما نازل بکند.

 

اگر همه بخواهند و دعا کنند خداوند رحمت خود را به استان ما نازل خواهد کرد و این خشکسالی ها از بین خواهد رفت.

صوت خطبه اول :
طرح جوانسازی جمعیت باید با سرعت اجرایی شده و رشد جمعیت به حد مطلوب برسد
صوت خطبه دوم :
طرح جوانسازی جمعیت باید با سرعت اجرایی شده و رشد جمعیت به حد مطلوب برسد
تصاویر :
طرح جوانسازی جمعیت باید با سرعت اجرایی شده و رشد جمعیت به حد مطلوب برسد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس: اروميه ، بلوار رسالت ، خيابان شهيد نوري (گلديس) ، جنب مصلي بزرگ امام خميني (ره) ، دفتر امام جمعه اروميه

شماره تماس : 32358091-044

فاکس : 32358092-044

پست الکترونيکي : info@sebghah.ir

سامانه پيام کوتاه : 50001916