دسته بندی ها :

آخرین رویداد هااخبار
185 بازدید | انتشار در : 2 خرداد 1401 ساعت 19:23

وظیفه ما حفظ و جلوگیری از تحریف راه و مسیر شهداست

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در یادواره شهدای بخش انزل، به اهمیت مسئله شهادت در دین اسلام پرداخت و گفت: مساله شهادت و جان باختن در راه خداوند تبارک و تعالی، فرهنگ اسلام و اهل بیت علیهم السلام بوده و رمز پیروزی اسلام و دوام نظام مقدس اسلامی است.

 

وی در ادامه تأکید کرد: در دین اسلام برای شهید و شهادت مقام رفیعی تعیین شده و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام همواره برای خود و نزدیکان خود آرزوی شهادت می کردند.

 

وی خاطر نشان کرد: همه ما باور داریم که بعد از مردن به دنیای دیگر می رویم ولی خداوند تنها در مورد شهدا در قرآن فرموده که شهدا زنده بوده و در نزد او روزی می خورند و خوشحال از عطایای الهی هستند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه به بیان جایگاه رفیع شهادت پرداخت و افزود: اهل بیت علیهم السلام فرموده اند که بالای هر خوبی، خوبی دیگری وجود دارد تا اینکه انسان به شهادت برسد و اگر انسان شهید شد بالاتر از آن خوبی دیگری نیست.

 

وی خاطر نشان کرد: همه اهل بیت علیهم السلام به شهادت رسیده اند و در مورد امام زمان عج هم وارد شده است که با شهادت از دنیا خواهند رفت.

 

وی افزود: همه اولیای الهی طالب شهادت بوده و برای دیگران هم شهادت می خواهند حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام در دعاهای ماه رمضان سه خواسته عمده را مطرح کرده آن که شهادت یکی از آن هاست.

 

امام جمعه ارومیه در ادامه به بیان اهمیت حفظ و نشر روحیه شهادت و ایثار در جامعه پرداخت و گفت: باید این روحیه را در خود ایجاد کنیم و از راه های حفظ و نشر روحیه شهادت و ایثار برگزاری و حضور در یادواره های شهدا است.

 

وی در ادامه ضمن تأکید بر حفظ روحیه شهادت و ایثار افزود: باید روش و منش شهدا را در جامعه ساری و جاری کرده و از مسیر شهدا منحرف نشویم.

وی در ادامه به اهمیت تبعیت از ولایت پرداخت و گفت: براساس روایات روحیه حق طلبی، تبعیت از اهل بیت علیهم السلام، ولایت و ولی امر مسلمین، انسان را در زمره شهدا کرده و با این روحیه مجاهد و مدافع حرم و دین خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در بخش پایانی سخنان خود افزود: شهدا رفتند و به تکلیف خود عمل کردند و امروز وظیفه ماست که راه شهدا را برویم و از انحراف راه شهدا جلوگیری کنیم.

 

وی تأکید کرد: باید راه شهدا را رفت و اگر این کار را انجام دهیم با اهل بیت علیهم السلام و شهدا محشور خواهیم شد.

تصاویر :
وظیفه ما حفظ و جلوگیری از تحریف راه و مسیر شهداست

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس: اروميه ، بلوار رسالت ، خيابان شهيد نوري (گلديس) ، جنب مصلي بزرگ امام خميني (ره) ، دفتر امام جمعه اروميه

شماره تماس : 32358091-044

فاکس : 32358092-044

پست الکترونيکي : info@sebghah.ir

سامانه پيام کوتاه : 50001916