296 بازدید | انتشار در : 19 اردیبهشت 1401 ساعت 14:16

گرانی های بی رویه مدیریت شوند/مسئولین عملکرد خود را برای مردم شفاف سازی کنند

گرانی های بی رویه مدیریت شوند/مسئولین عملکرد خود را برای مردم شفاف سازی کنند

حیاء؛ رأس همه خصلت های حسنه

خداوند متعال ضمن اینکه مسلمانان را از بی حیایی و بی عفتی بر حذر می‌دارد، آنان را به رعایت حیا و عفت دعوت می کند.

 

انسان با حیا به دلیل اینکه خود را در محضر پروردگار می بیند، از خصلت های رذیله ای همچون دروغ، رفتار منافقانه، خیانت در امانت و … دوری می جوید لذا حیاء تامین کننده سعادت دنیا و آخرت است و در دین ما بسیار مهم بوده و ما باید این صفت حسنه را به عنوان یک ادب و روش زندگی براساس تعالیم دینی، در وجود خود و خانواده مان ایجاد و تقویت کنیم.

 

حیاء مختص انسان بوده و در حیوان وجود ندارد لذا آدمی که نه از خدا می ترسد و نه از مردم خجالت می کشد طبق فرمایش امام معصوم علیه السلام باید خودش را در کنار حیوانات حساب کند و او یکی از حیوانات است.

 

رأس همه خصلت های یاد شده برای انسان کریم، حیا و عفت است و اگر فردی بی حیا باشد مطمئنا هیچ یک از خصلت های حسنه در وی پیدا نمی‌شود یا حداقل بسیاری از آن خصلت ها در او وجود نخواهد داشت.

 

تمام همـت شیـطان ترویج بی حیایـی و بی عفتی در جامعه اسلامی است

طبق روایت امام صادق علیه السلام، حیاء و ایمان به یک ریسمان بسته شده و بقای یکی بر بقای دیگری بستگی دارد به همین دلیل تمام تلاش دنیای غرب بر این است که در ممالک اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران، حیاء و عفت را از بین ببرد.

 

همه تلاش کانال های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی غربی این است که حیای موجود در بین فرزندان و والدین، دانش آموزان و معلمان و … را از بین ببرند. این شبکه ها در تمام ابعاد زندگی اجتماعی و فردی بی حیایی را ترویج می‌دهند.

 

یکی از مهم ترین ابزارهای نفوذ شیطان در جامعه اسلامی، ترویج بی حیایی و بی عفتی است، انسان هر چقدر بی حیاء باشد شیطان از او راضی تر خواهد بود درحالیکه حیاء و عفت موجب رضایت الهی است.

 

اختلاف نظر در مبنای فقهی مجتهدین امری معمول و عادی است

رویت هلال ماه توسط خود فرد، شهادت شاهدان عادل، شیاع به طوری که تمام مردم بگویند که عید شده است و حکم حاکم شرع از جمله راه های ثبوت عید فطر است که در نحوه تشخیص موارد یاد شده، اختلاف نظر در مبنای مجتهدین وجود داشته و این اختلاف، معمول و عادی است.

 

در برخی کشورها از جمله عربستان متاسفانه توجه ای به مسائل شرعی ندارند و از قبل روزی را بعنوان عید فطر اعلام می کنند در حالیکه در ایران اسلامی، احکام دینی و دستورات خداوند حاکم بوده و کاملاً با مستندات شرعی عید را اعلام می‌کنند.

 

برخی می‌خواهند با سوء استفاده از این اختلاف مبناها مسائلی را در جامعه علیه دین و فقها مطرح کنند که نباید اجازه داد که از این اختلاف مبانی سوء استفاده بکنند چون در دین و مذهب ما باب اجتهاد باز است و خداوند به مجتهدین اجازه اجتهاد و استنباط داده ‌است.

 

اختلاف مبانی در بین علما به وجود برخی اختلاف نظرها در برداشت از روایت ها بر می گردد که می توان به رویت با چشم غیرمسلح یا مسلح اشاره کرد. یک فقیه از روایت‌ها استنباط می کند که منظور از رویت، رویت با چشم غیرمسلح است و یک فقیه دیگر استنباط اش این است که این روایت عام است و رویت با چشم غیرمسلح را هم شامل می شود لذا این اختلاف مبناها طبیعی می باشد.

 

سر تعظیم در برابر اساتید و معلمان خود فرود می آوریم

بنابر آیه شریفه «الرحمن علم القرآن» خداوند خودش را یک معلم معرفی می کند لذا معلمی یک شغل و یک سمت باعظمت است.

 

اینکه می‌گویند معلمی شغل انبیاست سخن درستی است؛ پیامبران تالی تلو خداوند متعال بوده و مردم را تعلیم می دهند.

 

شهید مطهری شخصیت بسیار باعظمتی است و معلمین باید از این شخصیت الگو گرفته و روش و منش شهید مطهری را به دانش آموزان خود یاد بدهند.

 

اینجانب به نوبه خود به تمام معلمین کشور، اظهار ادب و احترام کرده و همه ما سر تعظیم در برابر اساتید و معلمان خود فرود می آوریم.

سه عامل بقاء تعلیم و تعلم در جامعه

سه مسئله به عنوان عامل بقاء تعلیم و تعلم وجود دارد: اولین مسئله این است که با کمال ادب و بدون جسارت عرض می کنم که معلمین خودشان باید شأن و جایگاه شان را حفظ کنند.

 

حضرت امیرالمومنین علیه السلام فرموده اند کسی که خودش را به عنوان رهبر و معلم جامعه معرفی می کند باید اول نفس خودش را تعلیم بدهد و بعد از آن، به امر یاددهی به دیگران بپردازد.

 

به عبارت دیگر تعلیم کردن آن فرد به وسیله سیره و اخلاق خودش و عمل خودش مهمتر است از تعلیم به وسیله زبان.

 

نکته دوم عبارت است از اینکه حکومت، جامعه و مردم باید از حقوق معلمین دفاع بکنند. حکومت باید از دانشگاه فرهنگیان حمایت جدی کند چرا که این مکان مقدس، وظیفه خطیر تربیت معلمان را بر عهده دارد.

 

نکته سوم عبارت است از اینکه فضای رسانه‌ای جامعه ما باید به سمتی برود که احترام معلم حفظ شود. در فضای رسانه ها باید این فرهنگ حاکم باشد زیرا مخلوقات خداوند، برای معلم مومن و وظیفه شناس استغفار می کنند.

گرانی های بی رویه مدیریت شوند/مسئولین عملکرد خود را برای مردم شفاف سازی کنند

یکی از مسائل سند تحول ابلاغی رییس جمهور به هیئت دولت و مدیران، ورود جهادی به میدان مدیریت کلان کشور است.

 

راه حل تمامی مشکلات کشور، کار جهادی مسئولین است. در کنار همت مردم، مسئولین باید مانند جنگ به صورت جهادی و شبانه روزی تلاش کنند.

 

غیر از مدیریت جهادی و همت مردم، لازم است مسئولین، مسائل و عملکرد خود را برای مردم تبیین کنند، توضیح بدهند، شفاف‌سازی بکنند.

 

این مردم بیش از ۴۰ سال است که پای انقلاب هستند و همراهی می‌کنند و برای حفظ انقلاب و دین، جان خود و فرزندان خود را فدا می کنند و اگر برای مردم شفاف بگویید و مواضع خود را روشن کنید، مطمئن باشید که کمک خواهند کرد.

 

نباید چنین باشد که اول مردم را گرفتار بکنند و بعداً مطرح و جبران بکنند، این کار درستی نیست.

 

این گرانی های بی رویه را باید با تمهید، مدیریت کرد. این گرانی افسارگسیخته نباید مشکلات ایجاد ‌کند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس: اروميه ، بلوار رسالت ، خيابان شهيد نوري (گلديس) ، جنب مصلي بزرگ امام خميني (ره) ، دفتر امام جمعه اروميه

شماره تماس : 32358091-044

فاکس : 32358092-044

پست الکترونيکي : info@sebghah.ir

سامانه پيام کوتاه : 50001916