301 بازدید | انتشار در : 9 اردیبهشت 1401 ساعت 14:17

چرخه تولید به دست کارگران میچرخد حقوقشان را ضایع نکنید

چرخه تولید به دست کارگران میچرخد حقوقشان را ضایع نکنید

انذار از یوم الحسره

خداوند در قرآن کریم به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرماید: مردم را از یوم الحسره بترسان. آن روز که کار تمام شده، حکم از سوی خدا صادر شود، بهشتی ها به بهشت و جهنمی ها به جهنم رفته و امیدها قطع شود، آن روز روز حسرت است.

انسان در آن روز می‌بیند برخی در بالاترین طبقات بهشت ساکن هستند و این هم یا در جهنم است یا در مراتب پایین بهشت ساکن شده است و این خیلی برای او حسرت بار خواهد بود زمانی که کار از کار تمام شده است و دیگر کاری نمی شود انجام داد در حالی که در دنیا فرصت بود می توانستند از فرصت‌های دنیا استفاده کرده و بالاترین مراتب بهشت را کسب کنند ولی اهل غفلت بودند.

انسان در قیامت حسرت می‌خورد که چرا زندگی خودم را تباه کردم چرا غافل شدم چرا اول وقت نماز نخواندم چرا به مظلومان کمک نکردم چرا دست فقرا را نگرفتم چرا از این امکانات در جای خود خودش استفاده نکردم به قدری حسرت در آن زمان سخت می شود که خدا می فرماید انسان ظالمی که فرصت را از دست داده است و از فرصت‌ها و مال و امکانات و عمرش و قدرتش استفاده نکرده و اینها را بیهوده از دست داده است؛ از حسرت می گوید که ای کاش من هم به فرمایش و پیغمبر گوش میدادم و به آنها عمل می‌کردم در حالی که دستانش را در دهانش گذاشته و می فشارد

 

غنیمت شمردن فرصت ها راه جلوگیری از حسرت روز قیامت است

انسان هنگام نزول عذاب الهی در آخرت با حسرت می‌گوید وای بر من که چرا در دنیا از فرصتی که خدا به من داده بود استفاده نکردم سخنان خدا را نماز را روزه را مسخره می‌کردم؟! امروز هم برخی روزه ‌را حجاب را دین و دیانت را حلال و حرام را مسخره میکنند در روز قیامت خواهد گفت یا حسرتا

میرزا جواد آقای ملکی بزرگ در کتاب المراقبات خودش می نویسد ای کسی که این کتاب را میخوانی با یقین بدان اگر غفلت بکنی و این شبهای قدر را این رمضان را از دست بدهی در حالی که نفس کشیدن در این ماه تسبیح است خوابیدن در این ماه عبادت است اگر از این کرامت ها غفلت بکنی و اینها را ضایع بکنی و با تنبلی خودت این فرصت ها را از دست بدهی در روز قیامت خواهی دید آنهایی که از رمضان استفاده کرده‌اند از شب و روزش از عبادتش از روزه گرفتن اش از دعایش از کمک به فقرایش از افطاری دادنش از مجاهدت هایش؛ مبتلا به یک حسرت خواهی شد که آتش جهنم در مقابل آن حسرت بسیار کوچک است

 

دفاع از مظلومین فلسطین وظیفه شرعی و دینی ما و دستور صریح  قرآن است

حضرت امام رحمة الله علیه آخرین جمله ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری کردند برای اینکه مسئله فلسطین و قدس از اولویت‌های مسلمانان خارج نشده و به فکر آزادی آن باشند.

مسئله حمایت از مظلوم خصوصاً اگر آن مظلوم مسلمان باشد از مطالب محوری و مسائل محوری دین ماست و بر تمامی مسلمانان واجب است که از او حمایت کنند وفرقی ندارد که آن مظلوم کافر باشد یا مسیحی یا یهودی باشد و وظیفه مسلمانان حمایت از مظلوم است لذا دفاع از مظلومین فلسطین وظیفه شرعی و دینی ما و دستور صریح  قرآن است. برخی شعار می دادند نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران. این فرهنگ و شعار مخالف فرمایش خداوند در قرآن است.

من نوعی نمی توانم بگویم که خودم راحت زندگی بکنم ولی در دنیا عده ای را بکشند.

علی بن ابیطالب علیه السلام که امام و رهبر آزادی‌خواهان جهان هستند، به فرزندانش و آنها که این وصیت به دست آن‌ها می‌رسد وصیت می کنند که فرزندان من برای ظالم ها دشمن باشید و برای مظلومین کمک بکنید و یار و یاور باشید.

کسی که امروز تنبلی کرد و به خیابان‌ها نیامد معلوم نیست که در محضر خداوند چه جوابی خواهد داد؟!

 

چرخه تولید به دست کارگران میچرخد/ حقوقشان را ضایع نکنید

۱۱ اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر است. از تمامی کارگران که شبانه روز در کارخانه‌ها در جاهای مختلف زحمت می‌کشند تا مشکلات مسلمانان و مومنین را حل کنند تشکر کرده و روز کارگر را تبریک می گوییم و قدردان زحمات آن عزیزان زحمتکش هستیم.

چرخه تولید به دست کارگران میچرخد کارگرانی که سخت کوش هستند لذا لازم است کارفرمایان و دولت محترم باید به حق و حقوق آن ها رسیدگی بکنند و حقوقشان را ضایع نکنند.

امنیت شغلی کارگران بسیار مهم است آن ها نباید دغدغه امنیت شغلی داشته باشند. هم دولت و هم کارفرمایان محترم خدا را در نظر گرفته و امنیت شغلی برای آنها ایجاد بکنند. حقوق کارگران هم باید به موقع و درست پرداخت شود چرا در دین ما سفارش شده است که عرق پیشانی کارگر تا خشک نشده باید حقوق شان را پرداخت کنید این یک اصل است در قوانین کشوری که حقوق کارگر نباید تاخیر داشته باشد. بیمه  و وضعیت سلامت آن ها هم باید تامین باشد.

مقام معظم رهبری فرمودند که تمامی مسئولان و دولتی‌ها باید تلاش کنند که این حقوق از بین نرود و کارگران با عزت و اقتدار و امنیت شغلی به این مجاهدت‌های خودشان ادامه بدهند.

 

باید فرهنگ کار و تلاش و کوشش در زندگی اجتماعی ما به فرهنگ تبدیل بشود

خداوند از تنبلی و بی کاری و بی عاری خوشش نمی آید. در بعضی از فرهنگهای ما هم هست که آرزوی زندگی بی زحمت برای دوستان و فرزندان می کنند. این فرهنگ تنبلی است خدا چنین آدمی را دوست نمی دارد.

امام رضا علیه السلام می فرمایند کسی که زحمت می‌کشد برای کسب روزی حلال اجرش مانند کسی که در راه خدا در میدان جنگ شمشیر می‌زند.

پیامبر دستان پینه بسته آن صحابی را دیدند و فرمودند خدا این دستان را در آتش خودش نمی سوزاند.

در حالات علی بن ابیطالب علیه السلام می نویسند وقتی که ایشان از جهاد و جنگ فارغ می‌شدند، کرسی درس تشکیل می‌دادند و دین یاد می‌دادند و قضاوت می‌کردند و وقتی از آن هم فارغ می شدند، در باغ خودشان با دستان خودشان کار می کردند و با این کار خدا را ذکر می گفتند

 

ایدئولوژی زدایی و دین زدایی یکی از حربه‌های دشمن است

حضرت آقا فرمودند ایدئولوژی زدایی و دین زدایی یکی از حربه‌های دشمن است که ایدئولوژی اسلامی را از دست مردم بگیرند و ایدئولوژی آمریکایی را در زندگی آنها جایگزین بکنند؛ هویت دینی را گرفته و هویت غربی را جایگزین کنند؛ آرمان اسلامی را از آنها گرفته و آرمان های غربی را جایگزین کنند؛ آرمان هایی همچون عدالت خواهی و آرمان‌خواهی را می‌خواهند از جوانان ما و از جامعه ما بگیرند. هدف دشمن این است.

دانشگاه‌ها و وزارتخانه های مختلف باید دانشگاه ها را به سمتی سوق بدهند که اهداف دشمنان را از نقش بر آب کنند و اجازه  عملی شدن اهداف دشمن را ندهند.

دشمن می خواهد که جوانان ما در دانشگاه بدون ایدئولوژی بشوند و با این وضع اداره امور کشور را به دست بگیرند که این برای نظام خطرناک است.

 

مطمئن ترین مکان برای تحویل زکات فطره صندوق های شورای زکات است

مقام معظم رهبری فرموده‌اند فطریه هر فرد حداقل ۴۰ هزار تومان است. وقت وجوب آن هم آخرین روز ماه رمضان اذان مغرب که شد واجب است کنار گذاشته شود و در نماز عید فطر باید پرداخت شود و آنهایی که در نماز عید شرکت نمی کنند، باید تا ظهر عید فطر پرداخت کنند و مطمئن ترین مکان برای تحویل زکات فطره آن صندوق‌های است که شورای زکات تهیه کرده است.

به آنهایی که شماره تلفن می دهند شماره حساب می دهند و به افراد متفرقه پرداخت نکنید اگر خودتان  فقیر می شناسید از اطرافیان خودتان از اقوام خودتان، خودتان بدهید ولی اگر نمی توانید بهترین و مطمئن ترین مکان برای تحویل همان صندوق‌های کمیته امداد امام خمینی رحمة الله علیه است که به صورت متحدالشکل تهیه کرده‌اند

صوت خطبه اول :
چرخه تولید به دست کارگران میچرخد حقوقشان را ضایع نکنید
صوت خطبه دوم :
چرخه تولید به دست کارگران میچرخد حقوقشان را ضایع نکنید
تصاویر :
چرخه تولید به دست کارگران میچرخد حقوقشان را ضایع نکنید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس: اروميه ، بلوار رسالت ، خيابان شهيد نوري (گلديس) ، جنب مصلي بزرگ امام خميني (ره) ، دفتر امام جمعه اروميه

شماره تماس : 32358091-044

فاکس : 32358092-044

پست الکترونيکي : info@sebghah.ir

سامانه پيام کوتاه : 50001916