تاریخ انتشار : 1400/09/26

رئیس جمهور مردمی باید با جدیت مطالبه مقام معظم رهبری درخصوص تولید فیلم و سریال را از وزیر ارشاد مطالبه کند

 

بیانات نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه:

 

بخش اول: شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

 

ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را تسلیت عرض می کنم.

 

دو نقل درخصوص شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها وجود دارد که یکی 75 روز و دیگری 95 روز پس از رحلت پیامبر صلی الله علیها است.

 

به سبب اینکه هر دو نقل از علمای بزرگ شیعه بیان شده است، شیعیان ما بین این دو روز را به عنوان ایام فاطمیه در نظر گرفته و به احترام حضرت از جشن و عروسی پرهیز می کنند.

 

حضرت فاطمه زهرا بقدری برای خداوند عزیز بودند که خداوند جبرئیل را برای تسلی دادن حضرت پس از رحلت پیامبر نزد ایشان می فرستاد.

 

حضرت فاطمه زهرا و حضرت امیرالمومنین علیه السلام بهترین الگو و سرمشق در زندگی انسان است.

 

اگر بانوان حضرت فاطمه و مردان حضرت امیرالمومنین را الگو و سرمشق خود در مباحث جامعه و خانواده قرار دهند می توانند به بهترین زندگی دنیا و سعادت آخرت دست یابند.

 

حضرت فاطمه و امیرالمومنین بسیار ساده زیست بودند و به مسائل مادی و زر و زیور دنیوی ارزشی قائل نبودند.

 

خانواده ها نباید محیط خانواده را فقط با زر و زیور پر کنند بلکه باید محیط خانواده پر از انس، صمیمیت و مهربانی و دین و تقوا باشد.

 

براساس روایتی بهترین مسئله برای بانوان عفت و حیا است لذا عفت و حیای حضرت فاطمه زهرا باید الگو و سرمشق بانوان جامعه اسلامی باشد.

 

براساس فرمایش حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بهتر مسئله برای زن این است که نه مرد نامحرمی را ببیند و نه مرد نامحرمی او را ببیند.

 

این بدان معنی نیست که بانوان خود را در خانه زندانی کنند بلکه باید بانوان در امورات مربوط به بانوان حضور داشته باشند مثلا بیمارستان، مدارس و غیره مختص بانوان باشد.

 

اختلاط و معاشرت با نامحرم باید در جامعه و در خانواده تا حد ممکن کم شود.

 

حضرت بهترین شغل برای بانوان را خانه داری و آماده سازی محیط خانه برای آرامش و آسایش همسر و تربیت فرزندان می دانستند.

 

وقتی پیامبر صلی الله علیه وآله وظایف خانه و بیرون خانه را بین حضرت امیرالمومنین و حضرت فاطمه تقسیم کردند حضرت فاطمه بسیار خوشحال شده و فرمودند هیچ کس بغیر خداوند نمی داند که من از اینکه از کار بیرون از منزل و رو در رو شدن با نامحرمان معاف شدم چقدر خرسندم.

 

 

بخش دوم: دیدار پرستاران با مقام معظم رهبری

 

مقام معظم رهبری در دیدار اخیر پرستاران از مقام پرستاری تمجید کرده و کار پرستاران را دارای ثواب مضاعف دانسته و از حقوق پرستاران دفاع کردند.

 

مقام معظم رهبری در این دیدار یکی از عمده ترین کاری که حضرت زینب سلام الله علیها پس از جریان عاشورا انجام دادند را جهاد تبیین معرفی کردند.

 

نتیجه تبیین مصائب کربلا و بیان ظلم یزیدیان توسط حضرت سبب ایجاد قیام توابین شد لذا مسئله جهاد تبیین در جامعه مسئله بسیار مهمی است.

 

مقام معظم رهبری جهاد روایت و تبیین واقعیت های تاریخی و دستاوردهای انقلاب اسلامی را بر همه مردم واجب و لازم دانستند.

 

اگر جهاد تبیین صورت نگیرد دشمن تاریخ و وقایع انقلاب اسلامی را تحریف کرده و با عوام فریبی حکومت ظلم و استکبار را در کشور ایجاد خواهد کرد.

 

اگر تبیین در جامعه صورت نگیرد دشمنان جای ظالم و مظلوم را عوض خواهند کرد همانگونه که شروع به تقدیس رضاشاه ملعون کرده و زحمات و تلاش شهدای انقلاب را زیر سوال می برند.

 

امیدواریم علما و دانشگاهیان وظیفه خود در قبال جهاد تبیین به درستی انجام دهند.

 

 

بخش سوم: روز حمل و نقل

 

کار حمل و نقل و تمشیت امور حمل و نقل کار سخت ولی بسیار مهم است.

 

گاهی زحمات برخی از اقشار در جامعه دیده نمی شود کسانی که در کار جابجایی مسافران و کالاهای مورد نیاز هستند وظیفه مهمی برعهده دارند.

 

کسانی که در کار حمل و نقل مشغول به کار هستند اگر کمی در انجام آن کوتاهی کنند زندگی مردم دچار اختلال می شود لذا قدردان زحمات این عزیزان هستیم.

 

دولت و مسئولین باید به مشکلات کسانی که در امور حمل و نقل هستند رسیدگی کنند.

 

 

بخش چهارم: روز وحدت حوزه و دانشگاه

 

سالروز شهادت دکتر مفتح به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه معرفی شده است.

 

امیدواریم دانشگاهیان و حوزویان روبروز وحدت و صمیمیت خود را بیش از پیش کنند.

 

 

بخش پنجم: نظارت بر تولیدات سینمای خانگی

 

یکی از مسائلی که بر فرهنگ جامعه اسلامی و ارتباط بین اعضای خانواده تأثیر بسیار زیادی دارد تولیدات سینمای خانگی است.

 

فیلم و سریال تأثیر بسیار زیادی در فرهنگ جامعه دارد اما متاسفانه در یک دهه اخیر در کشور عده ای شبکه تولیدات سینمای خانگی را در اختیار گرفته و سریال ها و فیلم هایی تولید می کنند که تبلیغ اباحه گری، بی بند و باری، خیانت به همسر، عشق های مثلثی و خوردن مشروبات الکلی است.

 

 متاسفانه ارتباط با نامحرم به یکی از مسائل عادی در تولید فیلم ها تبدیل شده است، مسئولین امر چرا به فکر فرهنگ خانواده ها و جامعه نیستند.

 

مهم ترین نهاد برای حفظ فرهنگ جامعه خانواده است که متاسفانه تولیدات شبکه سینمای خانگی این نهاد مهم را مورد هجمه و هدف قرار داده است.

 

متاسفانه کارشناسان و افراد متخصص تأثیرات برخی از فیلم های ایرانی را در تخریب و به ابتذال کشیدن خانواده ها بیشتر از فیلم های خارجی می دانند.

 

مسئولین باید همانگونه بر مباحث بهداشتی تأکید دارند باید به مباحث فکری و فرهنگی نیز تأکید داشته باشند.

 

وزیر محترم ارشاد و مسئولین فرهنگی کشور باید به داد خانواده ها برسند و اجازه ندهند که بنیاد خانواده ها از هم پاشیده و مسائل غیر شرعی خانواده ها را فرا بگیرد.

 

متاسفانه در برخی از سریال ها مباحثی پخش می شود که زن و شوهر از نگاه کردن به این فیلم ها در کنار فرزندان خجالت می کشند مسئولین چه وقت می خواهند از خواب بیدار شوند.

 

رئیس جمهور مردمی باید با جدیت از وزیر ارشاد بخواهد که مطالبات مقام معظم رهبری را در خصوص تولید فیلم و سریال به نتیجه برسانند.

 

پدران خانواده ها باید در داخل منزل به فیلم ها و سریال هایی که اعضای خانواده نگاه می کنند نظارت داشته باشد.

آدرس: اروميه ، بلوار رسالت ، خيابان شهيد نوري (گلديس) ، جنب مصلي بزرگ امام خميني (ره) ، دفتر امام جمعه اروميه

شماره تماس : 32358091-044

فاکس : 32358092-044

پست الکترونيکي : info@sebghah.ir

سامانه پيام کوتاه : 50001916