تاریخ انتشار : 1400/09/19

مسئولین باید به مشکلات پرستاران رسیدگی و مسئله تعرفه خدمات پرستاری را به نتیجه برسانند

بخش اول: ترجیح آخرت به دنیا

 

اگر تقوای الهی در وجود انسان باشد انسان آخرت را فراموش نمی کند.

 

یکی دیگر از آداب زندگی اسلامی مسئله ترجیح آخرت بر دنیا می باشد لذا این مسئله باید در تمامی زوایای زندگی مومن حاکم باشد.

 

انسان مومن، عاقل و خردمند باید در تقابل و تعارض بین دنیا و آخرت، سعادت آخرت را بر دنیا ترجیح دهد چرا که زندگی دنیوی محدود و پر از فشار، سختی و غم و غصه اما زندگی عبدی مملو از نعمت های بی حد الهی است.

 

عقل و خرد انسان اقتضاء می کند که انسان زندگی و نعمت باقی و پایدار را به زندگی و نعمت موقت و فانی ترجیح دهد.

 

قرآن کریم کسانی را که دنیا را به آخرت ترجیح می دهند مذمت کرده و آن ها را افرادی کم خرد خطاب می کند.

 

وقتی هنگام اذان فرا می رسد و مغازه دار بجای رفتن برای اقامه نماز اول وقت به فکر کسب درآمد بیشتر است دنیا را به آخرت ترجیح داده است.

 

مومن و مسلمان باید تلاش کند تا محبت دنیا در دل او ننشیند و فقط دوستدار آخرت باشد.

 

برخی افراد سال ها مدیریت های کلان کشور را در دست داشتند اما وقتی از مدیریت ها به کنار گذاشته می شوند بخاطر حب دنیا و ترجیح دنیا به آخرت منقلب شده و به تمام اعتقادات گذشته خود پشت کرده و آن ها را زیر سوال می برد.

 

 

بخش دوم: میلاد حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار

 

ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار را به آحاد جامعه مخصوصاً به پرستاران عزیز تبریک می گویم.

 

پرستاران همواره خصوصا در ایام شیوع ویروس کرونا توانسته اند با مجاهدت و ایثار خود رضایت مردم را جلب نمایند.

 

پرستاری و مراقبت از بیماران در دین اسلام از اعمال مقدس بوده و پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله اجر و ثواب پرستاری از بیمار بمدت یک شبانه روز را مبعوث شدن با حضرت ابراهیم علیه السلام در روز قیامت بیان کرده اند.

 

براساس روایت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله پرستاری از بیمار سبب می شود تا در روز قیامت به راحتی و با سرعت از پل صراط عبور کند و هرکس حاجت بیماری را برآورده کند از گناهان پاک می شود مانند کسی که تازه متولد شده است.

 

پرستاران نزد پروردگار ارزش و مقام بالایی دارند لذا اگر پرستاران در زندگی دستورات الهی را رعایت کنند در قیامت دارای اجر و ثواب فراوانی می شوند.

 

مسئولین باید به مشکلات پرستاران مخصوصا مسئله تعرفه خدمات پرستاری که مقام معظم رهبری به آن اشاره و تأکید کردند، رسیدگی کرده و به نتیجه برسانند.

 

برخی خدمات پرستاری باید از بیمارستان ها به منازل منتقل شده و بیمارانی که نیاز به پرستاری در منزل دارند از این خدمات بهره مند شوند.

 

انتقال برخی از خدمات پرستاری از بیمارستان ها به منازل سبب کمتر شدن هزینه های درمانی بیماران شده و هزینه تجهیز تخت های بیمارستانی را کاهش می دهد.

 

 

بخش سوم: لزوم مقابله با جنگ نرم دشمن

 

دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر در تلاش و درصدد ناامید کردن مردم و مسئولان بوده و می خواهند روح ناامیدی را در جامعه گسترش دهند تا مردم از نظام و انقلاب دلسرد و ناامید شوند.

 

دشمنان با تولید اخبار دروغ و انتشار مکرر آن در فضای مجازی می خواهند به مرور دروغ ها و تحلیل های مغرضانه خود را در اذهان مردم به واقعیت ها تبدیل کرده و مردم را ناامید کنند.

 

دشمنان تلاش می کنند عیب ها را بزرگ جلوه داده و پیشرفت ها و دستاوردها را کوچک نشان دهند.

 

اگر امید در جامعه نباشد همه چیز انسان از بین می رود چرا که پیامبر صلی الله علیه وآله امید را رحمتی برای امت خوانده و می فرمایند ناامیدی سبب می شود هیچ مادری به فرزند خود شیر بدهد و هیچ کشاورزی نهالی بکارد.

 

مقام معظم رهبری در سخنرانی های مختلف رسانه ها و دستگاه فرهنگی کشور را نیازمند حرکت و بازسازی انقلابی دانستند لذا باید کسانی که مباحث فرهنگی را مدیریت می کنند و رسانه ها در اختیار آن هاست مطالبات رهبری را به انجام برسانند و در مقابل دروغ ها و تحریف هایی که سبب ناامیدی مردم می شود با روشن گری مقابله نمایند.

 

رسانه ها و دستگاه فرهنگی باید با عمل به فرمان جهاد تبیین و ترزیق روح امید در جامعه اذهان مردم را از سموم تحلیل های مغرضانه دشمنان پاک کنند.

 

مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری فرمودند که تحرکات دشمن در حال حاضر بیش از مسائل اقتصادی و معیشتی در خصوص جنگ نرم است و تلاش می کنند که با جنگ نرم نظام را ناکارآمد نشان داده و مردم را مأیوس نمایند.

 

مهم ترین نشانه کارآمدی نظام این است که چهل و چند سال هست که کل دنیا و استکبار علیه این کشور اقدام نظامی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی انجام می دهند اما مردم مقابل آن ها ایستاده اند.

 

گذر از شرایط کنونی نیازمند کمی صبر بیشتر است دولت چندماه است که کار خود را شروع کرده، تغییرات نیازمند زمان است لذا نباید در این چندماه از دولت انتظار معجزه داشت.

 

مشکلات در جامعه زیاد است اما بحمدلله سه قوه متحد و هم راستا هستند و تلاش می کنند که مشکلات را برطرف نمایند لذا مردم نیز باید آن ها را با صبر و تحمل همراهی نمایند.

 

 

بخش چهارم: پیشرفت و حل مشکلات استان

 

در استان توسط مسئولین ارشد استانی تلاش های خوبی برای جذب سرمایه و تأمین منابع مالی برای رفع مشکلات استان صورت گرفته است.

 

لازم است پس از تشکیل تیم اجرایی محکم و قوی در استان، این تیم بصورت جهادی و باسرعت آثار این حرکات را در استان نشان دهند.

 

استان ظرفیت های بسیار خوبی در بخش های معادن، صادرات و واردات مرزی، کشاورزی و دامداری داردکه باید مسئولین از این ظرفیت ها استفاده کنند و مشکلات استان را برطرف نمایند.

 

مردم و مسئولین باید با همکاری و اتحاد برای پیشرفت استان و خروج از مشکلات تلاش نمایند.

آدرس: اروميه ، بلوار رسالت ، خيابان شهيد نوري (گلديس) ، جنب مصلي بزرگ امام خميني (ره) ، دفتر امام جمعه اروميه

شماره تماس : 32358091-044

فاکس : 32358092-044

پست الکترونيکي : info@sebghah.ir

سامانه پيام کوتاه : 50001916