تاریخ انتشار : 1400/07/02

مسئولین جلوی قاچاق یا صادرات احشام مولد در استان را بگیرند

بخش اول: اربعین سید و سالار شهیدان

 

از جمله از آدابی که باید در زندگانی مؤمنین حاکم باشد مسأله زیارت قبور اهل بیت علیهم السلام است و هر زمان که در طول سال مقدور شد باید به زیارت اهل بیت مشرف شود.

 

زیارت قبور مطهر اهل بیت در دینداری، معرفت، تقوا و ایمان شخص اثرگذار است فلذا دستور دینی است که باید به زیارت اهل بیت مشرف شویم.

 

زیارت اربعین به تصریح روایتی از امام حسن عسکری علیه السلام یکی از 5 علامت مؤمن است که باید توجه ویژه ای به آن کرد.

 

زیارت امام حسین علیه السلام مورد سفارش و تأکید بزرگان دین است و به تصریح روایت معصومین علیهم السلام هر کس به زیارت امام حسین علیه السلام برود همانند آن است که خدای متعال را در عرش الهی زیارت کرده است.

 

در روز قیامت کسی نیست که آرزو کند که ای کاش در دنیا زائر اباعبدالله بودم چرا که خداوند متعال نگاه ویژه ای به زائران سیدالشهدا خواهد داشت.

 

امام باقر علیه السلام می فرمایند: اگر مردم بدانند خداوند به زائران امام حسین علیه السلام چه مزد و پاداشی خواهد داد از شدت شوق و اشتیاق می میرند و این نشان از اهمیت زیارت امام حسین علیه السلام دارد.

 

براساس روایتی از امام صادق علیه السلام هر کس می خواهد در روز قیامت در معیت پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و امام علی و حضرت زهرا قرار بگیرد زیارت امام حسین علیه السلام را ترک نکند.

 

براساس روایتی دیگر از امام صادق علیه السلام هر کس پای پیاده به زیارت امام حسین علیه السلام برود خداوند متعال به ازای هر قدم حسنه و ثوابی به وی عطا می کند و به ازای هر قدم یک گناه وی را می بخشاید و زمانی که در حرم امام حسین علیه السلام قرار گرفت خداوند وی را جزء رستگاران قرار خواهد داد تا اهل بهشت باشد.

 

زیارت امام حسین علیه السلام در روز اربعین بسیار با اهمیت است و خوشا به حال زائرین اربعین حسینی که در این مسیر هستند و امیدواریم همگی در ثواب این زیارت سهیم باشیم.

 

 

بخش دوم: شروع سال تحصیلی جدید

 

آغاز سال تحصیلی را خدمت همه دانش آموزان و دانشجویان و تمامی دست اندرکاران تعلیم و تربیت، معلمان و اساتید محترم که عهده دار تربیت فرزندان این مرز و بوم هستند، تبریک عرض می کنیم.

 

مساله تعلیم و تربیت یکی از مهمترین مبانی پیشرفت هر کشوری است و وظیفه همه مردم و مسئولین است که کمک حال همه معلمین و متولیان تعلیم و تربیت در کشور باشند.

 

مسئولین و متولیان امر باید مشکلات معلمین و اساتید را به نحو احسن حل کنند تا شاهد نظام تعلیم و تربیت عالی در کشور باشیم.

 

معلمین و اساتید بزرگوار باید متوجه جایگاه والای خود باشند و بدانند که تربیت انسان بعنوان اشرف مخلوقات الهی را بر عهده دارند و باید همه تلاش خود را برای تربیت مناسب به کار بگیرند و قدردان لطف الهی در شغل معلمی و استادی باشند.

 

در هیچ مکتب و دینی به اندازه اسلام به دانش و تعلیم و تربیت اهمیت داده نشده و سفارشات زیادی برای یادگیری علم داده شده است و براساس روایات کسی که به دنبال علم باشد برای هر تلاشی که در این مسیر می کند برای وی تسبیح و ثواب نوشته می شود اگر برای خدا باشد.

 

برنامه تحول در آموزش و پرورش باید به خوبی این برنامه را اجرایی کنند تا هر چه سریعتر شاهد این تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت کشور باشیم.

 

 

بخش سوم: هفته دفاع مقدس

 

هفته دفاع مقدس را گرامی می داریم و مقام شامخ شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران را ارج می نهیم چرا که در طول 8 سال دفاع مقدس با جانفشانی ها و از خود گذشتگی ها اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

 

باید روحیه ایثار و فداکاری در جامعه ما به نسل های آینده انتقال پیدا کند و هم اکنون نیز در همه عرصه های نظامی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز باید روحیه دفاع مقدس در همه ابعاد حاکم باشد تا بتوانیم به پیروزی برسیم.

 

در طول تاریخ گذشته ایران پادشاهان بی عرضه ای بودند که طبق قراردادهای مختلفی مانند گلستان و ترکمنچای و آخال و سعدآباد و ... قسمت های بزرگی از کشور را به کمترین ارزش از دست دادند و بزرگترین افتخار انقلاب اسلامی است که در طول 8 سال دفاع مقدس یک وجب از خاک را نیز به دشمن نداد.

 

 

بخش چهارم: بیانات رهبر انقلاب در دیدار با قهرمانان المپیک و پارا المپیک

 

بیانات و مطالبات دقیق و کارشناسی مقام معظم رهبری در دیدار با قهرمانان المپیک و پاراالمپیک بسیار مهم است و باید مورد توجه همه مسئولین و ورزشکاران کشور قرار بگیرد.

 

به نمایش گذاشتن نمادهای دینی، ایرانی و انسانی توسط ورزشکاران در مسابقات بین المللی بسیار ارزشمند است همانند انداختن چفیه بر گردن که نماد ایثار و شهادت است و یا بر سجده افتادن و شکر الهی را به جای آوردن و نماز خواندن بعد از پیروزی که نماد اسلام و عبودیت است و محجبه بودن ورزشکاران در مسابقات و پرچمداری کاروان ایران اسلامی با چادر نشان از ارزشمندی و افتخار برای ایران اسلامی است که باید تقویت شوند.

 

نمادهای دینی و اسلامی در مسابقات بین المللی باید برجسته باشند.

 

از ورزش های اصیل ایرانی مانند چوگان در کنار مجموعه هایی که تجهیزات ورزشی تولید می کنند باید حمایت شود.

 

مسأله عدالت در رشته های مختلف ورزشی باید رعایت شود و نباید همه امکانات به سوی یک ورزش خاص سوق داده شود و باید همه امکانات و توجهات به همه رشته های ورزشی با عدالت تقسیم شود.

 

در استان آذربایجان غربی نیز مسئولین و متولیان امر ورزش باید در کنار هر سالن و مسابقات ورزشی پیوست فرهنگی متناسب با آن وجود داشته باشد و در کنار توجه به ورزش ترویج معنویت و تدین و انسانیت باید در وجود ورزشکاران نهادینه شود.

 

 

بخش پنجم: جلوگیری از قاچاق حیوانات مولد در استان

 

براساس گزارشات رسیده قاچاق حیوانات مولد در استان زنگ خطر جدی برای استان و کشور محسوب می شود که باید مسئولین بصورت جدی توجه داشته باشند و از این کار جلوگیری کنند.

 

قاچاق و یا صادرات احشام مولد اگر در استان ادامه پیدا کند سال های آینده استان دچار مشکل خواهد شد که باید با برنامه ریزی دقیق و نظارت کامل اگر صادراتی صورت بگیرد باید انجام شود و صادرات و قاچاق احشام مولد به این صورت اصلا قابل قبول نیست.

 

 

بخش ششم: تداوم فعالیت مساجد در استان

 

بسته بودن مساجد در استان و شهر ارومیه بخاطر شرایط کرونایی قابل قبول نبوده و باید با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی نمازهای جماعت و مراسمات دینی برگزار شود.

 

از همه علمای عزیز خواهشمندم اجازه ندهند مساجد را که سنگرهای معنویت و عبودیت هستند بسته بمانند و مساجد باید در اوقات نماز حتی با تعداد کم نیز باز بوده و مراسمات دینی و نمازهای جماعت برگزار شود.

 

نباید اجازه دهیم معنویت و عبودیت بخاطر مسأله کرونا در کشور ما تضعیف شود و مؤمنین با رعایت مسائل بهداشتی در مساجد حضور  پیدا کنند.

 

علمای عزیز نیز باید سر موقع در مساجد حضور پیدا کنند و اجازه ندهند بسته بودن مساجد به معنویت و تدین در جامعه لطمه وارد کند.

آدرس: اروميه ، بلوار رسالت ، خيابان شهيد نوري (گلديس) ، جنب مصلي بزرگ امام خميني (ره) ، دفتر امام جمعه اروميه

شماره تماس : 32358091-044

فاکس : 32358092-044

پست الکترونيکي : info@sebghah.ir

سامانه پيام کوتاه : 50001916