تاریخ انتشار : 1400/06/01

ایام محرم فرصت خوبی برای تبیین صرفه جویی در مصرف آب است

ایام محرم فرصت خوبی برای تبیین صرفه جویی در مصرف آب است

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، ماه محرم و ایام شهادت امام حسین(ع) را فرصت خوبی برای ارشاد و راهنمایی مردم برای صرفه جویی در مصرف آب عنوان کرد.

 

حجت الاسلام قریشی در دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، ضمن قدردانی از تلاش های انجام شده برای تامین آب شرب مردم، بر استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات در تبیین راه های صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف آب تاکید کرد.

 

وی با اشاره به آیات و روایات متعدد در خصوص نزول باران و رحمت الهی اظهار داشت: در کنار اقدامات اجرایی، راه اندازی تاسیسات آبرسانی و مباحث علمی در خصوص تامین آب، بایستی در رفتارها و اعمال خود نیز تجدید نzر کنیم که این امر باعث نزول رحمت الهی می شود.

 

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی نیز در این دیداربا ارائه گزارش از روند آبرسانی و تامین آب شرب مردم در شهرها و روستاهای استان اظهار داشت: آذربایجان غربی تا دو دهه گذشته جزو استان های پرآب کشور به شمار می رفت اما در حال حاضر به لحاظ برداشت های بی رویه و مصرف بالای آب، در زمره استان های خشک قرار گرفته ایم.

 

لطیف خوش سیرت با بیان اینکه افزایش مصرف، نیاز روزافزون صنایع به آب و برداشت از آب های سطحی و زیرزمینی با ظرفیت های آب شیرین موجود تناسبی ندارد، افزود: برای خروج از این مشکل و حفظ آب برای آیندگان، باید نگرش ها در استفاده از آب اصلاح شود.

 

وی کمبود سرانه حجم مخازن ذخیره آب در استان را یکی از مشکلات در رابطه با تامین آب شرب عنوان و اظهار کرد: برای تامین آب پایدار مردم نیاز به 200 هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب داریم که این میزان در حال حاضر 90 هزار متر مکعب است.

 

خوش سیرت نقش مخازن ذخیره آب در مواقع قطع برق و یا بروز اتفاقات در شبکه های انتقال و توزیع را مهم برشمرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته و توجه به امر مخزن سازی، تا چند ماه آینده 20 هزار متر مکعب به ظرفیت مخازن ذخیره آب افزوده خواهد شد.

 

وی افزود: در کنار توجه جدی به احداث مخازن و راه اندازی مدول دوم تصفیه خانه ارومیه، توجه به تامین آب از حوضه رودخانه نازلو، در آینده مشکل تامین آب شرب ارومیه را مرتفع می کند.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی مشکلات تامین آب در روستاها را حادتر از شهرها عنوان کرد و اظهار داشت: عمق کم چاه های تامین آب و خشکسالی ها باعث افت سطح آب های زیرزمینی و کاهش 30 درصدی ظرفیت آبدهی در روستاها شده است.

 

وی قطعی برق را مزید برعلت بروز مشکلات برشمرد و گفت: در سال جاری 690 میلیارد تومان برای رفع مشکل 129 هزار مشترک درروستاهای ارومیه در نظر گرفته شده است که در صورت تخصیص و اجرای طرح های آبرسانی، طی سال های آینده مشکلی در این روستاها وجود نخواهد داشت.

 

وی با اشاره به مصرف بالای مشترکین دراستان، بر فرهنگ سازی درراستای رعایت الگوی مصرف و استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعت برای تبیین اهمیت صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد.

 

آدرس: اروميه ، بلوار رسالت ، خيابان شهيد نوري (گلديس) ، جنب مصلي بزرگ امام خميني (ره) ، دفتر امام جمعه اروميه

شماره تماس : 32358091-044

فاکس : 32358092-044

پست الکترونيکي : info@sebghah.ir

سامانه پيام کوتاه : 50001916