تاریخ انتشار : 1392/11/18

خطبه های نماز جمعه ارومیه - 92/11/18

حجت الاسلام سيدمهدي قريشي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه مردم اروميه با توصيه نمازگزاران به رعايت تقواي الهي به تبيين اهميت پرهيز از گناه پرداخت و اظهار کرد: خداوند پيوسته در قرآن کريم مسلمانان را توصيه کرده است که براي آخرت شان عمل صالح ذخيره کنند و مدام مومنين را به پرهيز از گناه هشدار داده است.
وي تصريح کرد: خداوند پيوسته شاهد و ناظر اعمال ماست و کوچکترين اعمال نيک و زشت انسانها توسط کرام الکاتبين ثبت و ضبط مي شود بنابراين بايد پيوسته مراقب اعمال بود تا خلاف رضايت الهي کاري را انجام ندهيم.
مومنين از آثار اعمال نيز مراقبت کنند
قريشي گفت: بايد توجه داشته باشيم که علاوه بر خود اعمال، آثار اعمال نيز در نزد فرشتگان الهي ثبت و ضبط مي شود بنابراين بايد دقت کنيم که پيوسته در مسير کسب رضايت خداوند قدم برداريم.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي افزود: انقلاب اسلامي از جمله آن آثاري است که متعلق به اعمال نيک امام خميني(ره) است و آن فقيد از آثار نيک راهبري انقلاب اسلامي که به پيروزي آن منجر شد و خيرات و برکات فراواني را در پي آورده بهره مند مي شود.
امام خميني(ره) بنيانگذار رهبري توحيدي بود
وي با گرامي داشت سي و پنجمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي گفت: امام خميني(ره) با قيام خود يک نظم توحيدي را بنيانگذاري کردند و گفتمان جديدي از نحوه حکومت بر مبناي آموزه هاي ديني براي جهانيان ارائه کردند.
امام جمعه اروميه با مقايسه شيوه حکومت هاي غربي با نظام جمهوري اسلامي ايران گفت: دنياي غرب حکومت را براي رسيدن به اميال انساني مي خواهد و در اين مسير کشتار انسان هاي بيگانه در گوشه و کنار جهان برايشان اهميتي ندارد در حاليکه از منظر امام راحل رهبر کسي است که به تکليف خود در مواجحه با رويدادها عمل کند.
امام خميني(ره) به تکليف عمل مي کرد
وي افزود: رسيدن به اهداف حکومتي از منظر امام در ذيل عمل به تکاليف الهي تعريف مي شود و هم اکنون نيز مقام معظم رهبري در همين راستا حرکت کرده و شيوه امام خميني(ره) را به عنوان روش مديريتي خود برگزيده اند.
قريشي گفت: رهبر معظم انقلاب فقيهي جامع الشرايط، فردي مدير و مدبر، شجاع، مفسر و حافظ قرآن هستند و ما به خود مي باليم که در کشوري زندگي مي کنيم که چنين رهبري دارد.
وي در با پاسداشت ياد و نام شهدا اظهار کرد: مطمئن باشد که خون شهدا اين کشور را از اين همه گزند و توطئه حفظ کرده است و ما به شهدا و خانواده هاي معظم آنها مديونيم.
حجت الاسلام حسني و رهبري نخستين قيام مسلحانه
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي با بزرگداشت شخصيت مجاهد نستوه آذربايجان به يادآوري نخستين قيام مسلحانه مردم ايران بر عليه رژيم پهلوي به رهبري حجت الاسلام و المسلمين حسني پرداخت و گفت: حجت الاسلام حسني به عنوان يک مبارز انقلابي نخستين کسي بود که بر عليه رژيم شاهنشاهي بصورت مسلحانه قيام کرد و مردم آذربايجان غربي را در قيام مسلحانه رهبري نمود.
رنج تبعيد علماي اروميه در دوران انقلاب
وي با گراميداشت ياد مرحوم آيت الله سيدعلي اکبر قره باغي نماينده فقيد مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري گفت: آن روحاني وارسته نخستين کسي بود که در اين شهر در بالاي منبر نام امام خميني(ره) را بر زبان آورد و مردم منطقه را با شخصيت ايشان آشنا کرد و در اين راستا شخصيت هايي چون آيت الله سيدعلي اکبر قريشي و حجت الاسلام صاحب الزماني نيز رنج تبعيد را در دوران انقلاب متحمل شده اند.
آذربايجان غربي مردماني ولايتمدار دارد
امام جمعه اروميه افزود: شهر اروميه و استان آذربايجان غربي پيوسته مردماني انقلابي و ولايتمدار داشته و در برهه هاي مختلف تاريخي وفاداري خود را به نظام اسلامي به اثبات رسانده است.
قريشي تصريح کرد: به پبروزي رساندن انقلاب کاري بسيار دشوار و مهم بود اما حفظ انقلاب در مسير آرمان هاي خميني کبير کاري بس دشوارتر است که ما مکلف به مراقبت از آن هستيم.
حضور گسترده در راهپيمايي 22 بهمن
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي بيان کرد: بهترين پاسخ به ياوه گويي هاي پيوسته دشمنان اين مملکت به ويژه ايالات متحده آمريکا حضور گسترده و پر شور مردم در راهپيمايي يوم الله 22 بهمن است.
وي گفت: اين حضور وحدت آفرين و دشمن شکن وظيفه اي شرعي و انقلابي و رسالتي ملي و قانوني است.
قريشي افزود: امروز مهمترين مسئله در کشور زدن مشت آهنين بر دهان ياوه سرايان خارجي است و دنياي غرب بداند ملت ايران عزت 35 ساله خود را که با نثار خون هاي پاک فرزندانش بدست آمده حفظ کرده و ذره اي از آرمان هاي انقلابي اش کوتاه نخواهد آمد.

آدرس: اروميه ، بلوار رسالت ، خيابان شهيد نوري (گلديس) ، جنب مصلي بزرگ امام خميني (ره) ، دفتر امام جمعه اروميه

شماره تماس : 32358091-044

فاکس : 32358092-044

پست الکترونيکي : info@sebghah.ir

سامانه پيام کوتاه : 50001916