تاریخ انتشار : 1392/11/11

خطبه های نماز جمعه ارومیه - 92/11/11

حجت الاسلام سيد مهدي قريشي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اروميه که در مصلي امام خميني(ره) اين شهر اقامه شد، با تاکيد بر لزوم توجه مومنين و جامعه اسلامي نسبت به رعايت تقوا اظهار کرد: اساس زندگي در اسلام بر پايه تقوا و خداترسي بنا شده است و به طور قطع يکي از مهم ترين جنبه هاي تقوا در جامعه اسلامي توجه به تقواي اقتصادي و پرهيز از اسراف است.
وي افزود: لازم است مومنين در جامعه توجه و اهتمام ويژه اي نسبت به مسائل مالي و کسب روزي حلال داشته باشند و مومن واقعي کسي است که بر روي درآمدهاي مالي خود حساس باشد.
تعدي به بيت المال تعدي به حقوق مسلمين است
امام جمعه اروميـه بيان کرد: مسئله ربا و کسب درآمد هاي نا مشروع از خطرناک ترين آفت هايي است که سلامت جامعه اسلامي را تهديد مي کند.
قريشي گفت: مسئولان و تمام کساني که بيت المال را در اختيار دارند بايد نسبت به توزيع آن توجه و حساسيت ويژه اي داشته باشند، چرا که بيت المال متعلق به تمام مردم است و تعدي به آن تعدي به حقوق مسلمين محسوب مي شود.
توجه ويژه به دهه فجر امنيت کشور و انقلاب را تامين مي کند
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي با اشاره به فرا رسيدن دهه فجر انقلاب اسلامي و پاسداشت ياد و خاطره امام خميني(ره) و شهداي انقلاب اظهار کرد: قطعا توجه ويژه به گرامي داشت دهه فجر انقلاب اسلامي و پرداختن به ارزش هاي نظام اسلامي تاثير ويژه اي در تامين امنيت کشور و انقلاب دارد.
وي افزود: آشنا کردن نسل هاي جوان کشورمان با اهداف انقلاب و توجه به دلايل قيام هاي مردمي آن سال ها از ديگر برکات پرداختن و توجه به دهه فجر انقلاب اسلامي است.
مردم براي ايجاد جامعه اسلامي قيام کرده اند
امام جمعه اروميه حاکم سازي و رعايت احکام الهي در جامعه را از مهم ترين اهداف انقلاب اسلامي دانست و افزود: بايد به ياد بياوريم که براي چه انقلاب کرده ايم، بايد به ياد بياوريم که ما نه براي خورد و خوراک و زندگي راحت بلکه براي خدا و براي احکام خدا قيام کرده ايم، حال آن که بهبود وضعيت معيشتي مردم از وظايف دولت اسلامي است.
قريشي تصريح کرد: ما جان فرزندانمان را با مسائل پيش پا افتاده دنيوي معامله نکرده ايم، ما براي خدا و براي ايجاد يک جامعه اسلامي قيام کرده ايم.
لزوم توجه و تحقيق در شصيت امام خميني(ره)
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي شناخت و تحقيق در ابعاد شخصيتي امام خميني(ره) را از ديگر اهداف پاسداشت دهه فجر انقلاب اسلامي دانست و گفت: روح امام روح بزرگي بود، در شخصيت اين مرد بزرگ ذره اي انحصار طلبي و قدرت خواهي ديده نمي شود.
وي افزود: آن شخصيت فقيد براي خدا و براي احکام خدا قيام کرده و رهبري انقلاب اسلامي را بر عهده گرفتند.
غرب هيچ گاه قابل اعتماد نبوده است
امام جمعه اروميـه با اشاره به اظهارات اخير رئيس جمهور و وزير امور خارجه آمريکا مبني بر وجود گزينه نظامي روي ميز گفت: غرب هيچ گاه قابل اعتماد نبوده است، اوباما که مرتبا اين جمله واهي را مطرح مي کند بداند که مردم ما بر خدا تکيه کرده اند و هراسي از قدتهاي استکباري ندارند.
قريشي بيان کرد: پيروزي نهايي متعلق به آن هايي است که با توکل بر خدا و براي رضاي او به ميدان آمده اند و اين وعده خداوند متعال است.
خداوند همواره حافظ انقلاب و مردم ايران است
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي با تاکيد بر عنايات خاصه خداوند متعال نسبت به مردم ايران و انقلاب اسلامي گفت: حمله نظامي طبس، هشت سال جنگ تحميلي و بسياري ديگر از حوادث تاريخي نشان داده است که خداوند متعال حافظ اين انقلاب و اين مردم است و دشمنان اسلام توطئه هاي شان جز به شکست به جايي نخواهد انجاميد.

آدرس: اروميه ، بلوار رسالت ، خيابان شهيد نوري (گلديس) ، جنب مصلي بزرگ امام خميني (ره) ، دفتر امام جمعه اروميه

شماره تماس : 32358091-044

فاکس : 32358092-044

پست الکترونيکي : info@sebghah.ir

سامانه پيام کوتاه : 50001916