تاریخ انتشار : 1393/03/26

آراستگی نظام به نهادی مانند وزارت اطلاعات نشانه الطاف الهی است

آراستگی نظام به نهادی مانند وزارت اطلاعات نشانه الطاف الهی است

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با تشریح اهمیت ارتباط مستمر با امام زمان(عج) و تبیین چگونگی برقراری این ارتباط از منظر دین پرداخت و اظهار کرد: بسیاری از بزرگان با شیوه های دینی سعی در جلب توجه کردن بیشتر امام عصر(عج) به خود می کردند.
وی افزود: نماز خواندن و تقدیم ثواب آن به امام زمان(عج) به همراه صدقه دادن روزانه برای سلامتی آن بزرگوار از جمله روشهایی است که بزرگان دینی با انجام آن تلاش می کرده و می کنند تا بتوانند به توجه بیشتر حضرت حجت ابن الحسن العسگری(عج) نائل شوند.
قریشی توصیه کرد: شایسته است مومنین با انجام چنین اعمالی به همراه فراهم آوری امکان بخشش کسانی که به واسطه آنها دچار مشکلاتی همچو زندان و جریمه و امثالهم شده اند زمینه تقدیم ثواب این کارهای به حضرت ولی عصر(عج) و در نتیجه مورد توجه قرار گرفتن در نزدی ایشان را فراهم آورند.
تلاش گمنامانه کارکنان وزارت اطلاعات ستودنی است
وی با تبریک سالروز میلاد امام زمان(عج) به آحاد مردم بویژه به سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: کارکنان وزارت اطلاعات در حالی مخلصانه و شبانه روزی به ارتقاء و حفظ امنیت در کشور کمک می کنند که هیچ نامی از کارهای برگ آنان در میان نیست و پذیرفتن این گمنامی با وجود انجام دادن کارهای بزرگ امنیتی از الطاف الهی برای ایران اسلامی به شمار می آید و این مهم نشان می دهد که خداوند تبارک و تعالی به این کشور نظر دارد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تقدیر از تلاش نیروهای وزارت اطلاعات تصریح کرد: بسیاری از سربازان امام زمان(عج) در اداره اطلاعات در گمنامی مطلق و بی آنکه حتی بعضاً خانواده و دوستانشان بدانند به این مملکت خدمت می کنند و از این جهت تلاش آنها ستودنی و قابل تقدیر است چراکه امروزه هستند افرادی که حتی برای انجام کار کوچکی نامشان را در قالب های مختلف مطرح کرده و بر سرزبانها می اندازند در حالیکه کارکنان وزارت اطلاعات اصلاً اینگونه نیستند.
امنیت کشور مرهون وزارت اطلاعات است
وی دستگیری ریگی توسط وزارت اطلاعات را از کارهای بزرگ این نمهاد برشمرد و با تجلیلی از هوشیاری کارکنان این وزارت خانه با یادآوری بیانات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب گفت: سربازان گمنام امام عصر(عج) با بزرگواری و بی نام و نشان بزرگترین خدمات را برای این کشور انجام می دهند و امنیت کنونی ایران در حالیکه در کشورهای همسایه همه گونه نا امنی وجود دارد نشانه تلاش طاقت فرسای این سربازان است.
قریشی تحمل و گذشت خانواده های کارکنان وزارت اطلاعات را نیز شایسته تقدیر دانست و گفت: آشکار نکردن هویت این نیروها و راضی شدن به کار در شرایط گمنامی نمونه ای از توجه خداوند به امور این مملکت است.
برداشتن موانع ازدواج از پیش روی جوانان
امام جمعه ارومیه با توصیه مومنین به خوش خلقی و غلبه کردن بر خشم گفت: کظم غیض به همراه عفو کردن دیگران و در نهایت احسان کردن در حق بندگان خدا یک توصیه دینی است و سزاروار است مسلمین همیشه به این ویژگی ها خود را آراسته کنند.
وی با تبریک روز و هفته جوان بر الگوگیری جوانان از حضرت علی اکبر(ع) تاکید کرد و گفت: امروز باید بیش از هر زمانی مشکلات جوانان مورد توجه قرار گیرد و موانع موجود از سر راه ازداواج جوانان از میان برداشته شود چراکه موضوع پیری جمعیت امری بسیار جدی است و ضرورت دارد تا با زمینه سازی برای تسهیل ازدواج جوانان و افزایش زاد و ولد، توطئه استکبار در مسیر کم قدرت کردن نظام اسلامی ایران خنثی شود.

آدرس: اروميه ، بلوار رسالت ، خيابان شهيد نوري (گلديس) ، جنب مصلي بزرگ امام خميني (ره) ، دفتر امام جمعه اروميه

شماره تماس : 32358091-044

فاکس : 32358092-044

پست الکترونيکي : info@sebghah.ir

سامانه پيام کوتاه : 50001916