تاریخ انتشار : 1393/03/19

مهم‌ترین خصوصیت امام خمینی (ره) دشمن‌شناسی بود

مهم‌ترین خصوصیت امام خمینی (ره) دشمن‌شناسی بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه ارومیه، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان برخی از خصوصیت رهبر کبیر انقلاب اسلامی، اظهار داشت یکی از خصوصیات مهم امام خمینی (ره) در طول زندگی با برکت خود توجه به خدا و ارتباط با خداوند بود که هیچ‌گاه و در هیچ شرایطی ارتباط خود را با خداوند متعال قطع نکرد.
وی یکی از مهم‌ترین مشخصه امام خمینی(ره) را ایمان به خدا عنوان کرد و تصریح کرد: دشمن‌شناسی و معرفی دشمنان به ملت ایران، ایمان راسخ، استقامت، شجاعت و حمایت آن بزرگوار از مستعضفان ویژگی‌های بارز امام خمینی (ره) است
وی با تاکید بر اینکه خصوصیات امام خمینی (ره) باید بازخوانی شود، ادامه داد: مسئولان و مردم باید خصوصیات بارز امام راحل را مدام تکرار کرده و به سفارشات ایشان عمل کنند.
قریشی در ادامه سخنان خود با اشاره به رعایت تقوای الهی، اطاعت از خداوند و همچنین پرهیز از محرمات خداوند متعال را به نمازگزاران‎ سفارش کرد.
وی به ایراد خطبه 183 نهج‌البلاغه پرداخت و تصریح کرد:حضرت علی(ع) درباره تقوای الهی به مردم سفارش کرده و می‌فرمایند" مردم از خدا بترسید و تقوا پیشه کنید زیرا خداوند در همه حال اعمال شما را زیر نظر دارد و شاهد همه اعمال شما است".
خطیب جمعه ارومیه به اهمیت ماه شعبان و همچنین ولادت امام زمان در نیمه شعبان اشاره کرد و اظهار داشت: مسئله حکومت امام مهدی(ع) و مهدویت یک مسئله جهانی است و تنها محدود به اسلام نیست.
وی همچنین به ولادت امام سجاد(ع) در این ماه پرفیض اشاره و خاطرنشان کرد: کتاب صحیفه سجادیه بعد از قرآن معتبرترین کتاب در تاریخ اسلام نام گرفته شده است زیرا نویسنده و گوینده این کتاب هر دو از امام معصوم هستند.
امام جمعه ارومیه با بیان اینکه در کشور ما به تعابیر بزرگان فقط یک پرچم وجود داشته و آن پرچم به نام پرچم ولایت فقیه نام گرفته است، تاکید کرد: مسئولان ما باید منویات و خواسته‌های مقام معظم رهبری را بیشتر مورد توجه قرار دهند.
قریشی خواستار ارائه گزارش فرهنگی مدیران و مسئولان شد و ادامه داد: بنا بر شعار سال و تحقق منویات رهبری مسئولان ما باید اقدامات انجام گرفته در خصوص مسائل فرهنگی جامعه را مورد بررسی قرار داده و در جلسات مختلف این اقدامات و عملکردهای فرهنگی را بیان کنند. 

آدرس: اروميه ، بلوار رسالت ، خيابان شهيد نوري (گلديس) ، جنب مصلي بزرگ امام خميني (ره) ، دفتر امام جمعه اروميه

شماره تماس : 32358091-044

فاکس : 32358092-044

پست الکترونيکي : info@sebghah.ir

سامانه پيام کوتاه : 50001916