246 بازدید | انتشار در : 9 خرداد 1401 ساعت 10:53

انقلابی بودن؛ یعنی تسلیم در مقابل دستورات ولی فقیه

انقلابی بودن؛ یعنی تسلیم در مقابل دستورات ولی فقیه

بیانات نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه:

 

بخش اول: شهادت حضرت امام جعفرصادق علیه السلام

 

امام صادق علیه السلام سال ها ظلم و ستم حکومت های بنی امیه و بنی عباس را تحمل کردند

۲۵ شوال مصادف با سالروز شهادت حضرت امام جعفرصادق علیه السلام بوده که ایام شهادت حضرت را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر عج و شما عزیزان تسلیت عرض می کنم.

 

حدود ۵۰ سال از عمر بابرکت حضرت در زمان حکومت بنی امیه بود که نه دین و نه انصاف داشتند و هرچه توان داشتند علیه اهل بیت علیهم السلام ظلم و ستم کردند.

 

حضرت شهادت امام سجاد علیه السلام و امام باقر علیه السلام و شیعیان را توسط حکومت بنی امیه دیده و فشارهای حکومت را تحمل می کردند.

 

وقتی بنی عباس به ادعای خونخواهی اهل بیت علیهم السلام علیه بنی امیه قیام کردند چون حضرت از نیت ناصحیح بنی عباس آگاه بودند دعوت به رهبریت آن ها را قبول نکردند.

 

ظلمی که بنی عباس به اهل بیت علیهم السلام روا داشتند بیشتر از بنی امیه نباشد کمتر هم نبوده و بنی عباس تعداد بیشتری از ائمه اطهار را به شهادت رساندند.

 

امام صادق علیه السلام علاوه بر تحمل فشارهای حکومت علیه فرقه های انحرافی جهاد علمی می کردند

منصور دوانقی خبیث فرزندان اهل بیت علیهم السلام را زنده زنده در داخل دیوارها قرار داده و به شهادت می رساند و دستور به آتش کشیدن خانه امام صادق علیه السلام را داد.

 

وقتی منزل حضرت را به آتش کشیدند حضرت از داخل آتش بیرون آمده و می فرمودند من فرزند ابراهیم خلیل الله هستم و آتش بر من اثری نمی گذارد.

 

امام صادق علیه السلام علاوه بر تحمل فشارهای حکومت، علیه گروه ها و فرقه های انحرافی که احکام و معارف دین را تحریف می کرده و کفر را در جامعه ترویج می دادند قیام علمی کرده و مبارزه می کردند.

 

حضرت در زمان انتقال قدرت از بنی امیه به بنی عباس از فرصت استفاده و دانشگاه بزرگی ایجاد کرده و با تشکیل جلسات خصوصی و عمومی معارف دین و اهل بیت علیه السلام را حفظ کردند.

 

شیعه و سنی مدیون تلاش ها و زحمات امام صادق علیه السلام هستند

معارف نابی که از دین در اختیار ما قرار دارد مدیون تلاش ها و زحمات امام صادق علیه السلام هستیم.

 

حدود چهارهزار نفر از امام صادق علیه السلام روایت نقل کرده اند و اگر همه این افراد را شاگرد حضرت حساب کنیم حضرت حدود چهارهزار نفر شاگرد تربیت کرده اند که اسامی حدود سه هزار و دویست نفر از آن ها در کتاب رجال شیخ طوسی آمده است.

 

علت اینکه به شیعه، مذهب جعفری می گویند این است که امام جعفرصادق علیه السلام توانستند با تلاش های خود دین را از انحراف نجات دهند.

 

نه تنها شیعه بلکه اهل سنت نیز مدیون امام صادق علیه السلام هستند چرا که ائمه چهارگانه اهل سنت نیز با واسطه یا بدون واسطه از شاگردان حضرت بودند.

 

مومنین باید با خواندن رساله و نوشته های امام صادق علیه السلام از محتوای آن ها بهره مند شوند

حضرت برای گمراه نشدن اصحاب و شیعیان اقدام به نوشتن کتاب کرده و دستور به خواندن و تعلیم آن داده بودند.

 

حضرت در بخشی از این کتاب مردم را از بیان چیزهایی که خداوند دوست ندارد و سبب آزار و اذیت مردم می شود نهی کرده و فرموده اند که بیان چنین سخنانی سبب طرد شدن انسان توسط خداوند شده و در قیام کر، کور و لال محشور می شود.

 

متاسفانه برخی از مردم چنین سخنانی که سبب آزار دیگران شده و آبروی آن ها را می برند به راحتی به زبان می آورند و تند و تیز سخن می گویند.

 

حضرت در بخش دیگری می فرمایند که خداوند را در طول شبانه روز بصورت مداوم ذکر بگویید.

 

و نیز می فرمایند اصل و ریشه کفر و بی ایمانی از حسادت است لذا از حسادت مواظبت کنید و در مظلوم واقع شدن مسلمانی مشارکت نکنید.

 

گاهی در جامعه شخصی را مورد ظلم قرار می دهند و با انواع هجمه در فضای مجازی به او حمله می کنند حضرت در این بخش مردم را از مشارکت در این چنین کاری نهی می کنند.

 

بهتر است این رساله و نوشته حضرت امام صادق علیه السلام در منازل مومنین وجود داشته و آن را مطالعه و از آن بهره مند شوند.

 

 

بخش دوم: تشکر از سفر ریاست جمهوری به استان

 

سفر دولت به استان، سفری مبارک از جهت نبود تشریفات و از جهت تخصیص اعتبارات مناسب بود

از ریاست محترم جمهور و دولت تشکر می کنیم که سفر به استان آذربایجان غربی را جلو انداختند که بحمدلله براساس گزارشات سفر با برکتی بود.

 

در این سفر بیش از ۵۰ هزار میلیارد اعتبار برای مباحث زیرساختی استان تخصیص یافته و انتظار می رود این روند ادامه داشته باشد.

 

من از نزدیک شاهد این سفر بودم و تفاوت سفر آقای رئیسی با سفر سایر رؤسای جمهور متفاوت بود چرا که تا جایی که من دیدم تشریفات و ریخت و پاش در این سفر وجود نداشت.

 

در برخی از جلسات ساعت ها جلسه برگزار شد ولی تنها پذیرایی جلسه مقداری آب بود حتی کوچک ترین تشریفاتی وجود نداشت.

 

در سطح استان خبری از بنرهای تبریک و خیرمقدم گویی نبود و سفر دولت، سفری مبارک از جهت نبود تشریفات و از جهت تخصیص اعتبارات مناسب بود.

 

امیدواریم اعتبارات اختصاص یافته به استان بزودی محقق شده و به استان تزریق شود و مصوبات سفر اجرایی شود تا شاهد رونق اقتصادی استان شویم.

 

مسئولین استانی تلاش کنند تصمیمات و مصوبات سفر دولت هر چه زودتر عملیاتی و اجرایی شود

قطعا با یک سفر مشکلات استان قابل حل نیست اما معتقد هستم که با این سفر زیرساخت های استان بهتر شده و زمینه برای توسعه و پیشرفت استان فراهم خواهد شد.

 

همچنین از مسئولین استانی که زحمات بسیاری در این سفر متحمل شدند نیز تشکر می کنم و مسئولین استان باید بعد از این سفر تلاش کنند تصمیمات و برنامه های این سفر عملیاتی و اجرایی شود.

 

سفرهای پیاپی ریاست محترم جمهور به استان ها کم نظیر و بی نظیر است و بنده به خود ایشان هم گفتم که این سفرها مصداق دستور حضرت امیرالمومنین علیه السلام به مالک اشتر برای در اختیار و در دسترس مردم بودن است.

 

حضرت امیرالمومنین علیه السلام به این مضمون می فرمایند که کناره گیری مسئولین از مردم بنوعی سخت گیری به مردم بوده و نمی تواند واقعیات جامعه را ببیند و درست تصمیم گیری کند.

 

وجود شخصی که خود را وقف مردم کرده در رأس دولت مایه مباهات است

اجازه دادن به مردم برای گفتن سخنان خود بدون واسطه و ترس به مسئولین از مبانی حکومت حضرت امیرالمومنین علیه السلام است.

 

بنده شاهد بودم که دیدارهای مردمی رئیس جمهور به همین شکل بود و مردم وقتی بعد از جلسه شورای اداری خودروی رئیس جمهور را دوره کردن، رئیس جمهور دستور توقف خودرو را داده و در مقابل اسرار محافظین خود عصبانی شده و از خودرو پیاده شده به سخنان مردم گوش دادند.

 

در میاندوآب هنگام پرواز هلیکوپتر، زنی پابرهنه به سمت هلیکوپتر دوید، رئیس جمهور فوراً دستور توقف هلیکوپتر را دادند تا به حرف آن زن گوش دهد.

 

این نحوه برخورد نشأت گرفته از اخلاق اهل بیت علیهم السلام است و ما به داشتن چنین دولتی افتخار می کنیم و امیدواریم خداوند در این مسیر دولت را موفق نماید.

 

وقتی از رئیس جمهور خواسته شد که نیم ساعت استراحت کند گفت که ما برای استراحت نیامده ایم لذا این مسئله مایه افتخار و دلگرمی است که چنین رئیس جمهور پرکار و تلاشگری داریم.

 

اشکالاتی در بدنه دولت وجود دارد و ممکن است برخی دولتمردان و مسئولین عملکرد ضعیفی داشته باشند اما اینکه در رأس دولت شخصی حضور دارد که خود را وقف مردم کرده مایه مباهات است.

 

 

بخش سوم: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مجلس

 

مردم مطالبات مقام معظم رهبری از مجلس را از نمایندگان مطالبه نمایند

مقام معظم رهبری در دیدار اخیر نمایندگان مجلس بیانات مهمی فرموده و مجلس را یکی از ارکان مهم مدیریت کلان کشور عنوان کردند.

 

مقام معظم رهبری به همکاری همه جانبه با سایر قوای تأکید کرده و نمایندگان مجلس را برای شناسایی توانایی ها و آسیب ها و ایفای درست نقش نمایندگی توصیه کردند.

 

مقام معظم رهبری تأکید کردند که دشمنان بیشتر از توانایی های خود به اشتباهات و خطاهای ما متکی هستند.

 

ایشان همچنین از برخی از تلاش های نمایندگان اظهار رضایت کرده و تأکید کردند که مهم تر از انقلابی بودن، انقلابی ماندن است و شرایط انقلابی ماندن را نیز بیان نمودند.

 

مقام معظم رهبری ساده زیستی، مسئولیت پذیری، مردمی بودن، اجتناب از تبعیض و فساد، پرهیز از گروکشی، همکاری با سایر قوا و دستگاه ها و پرهیز از دخالت در انتصابات را از نمایندگان مطالبه کردند که باید مردم نیز این موارد را از نمایندگان مطالبه کنند.

 

انقلابی بودن؛ یعنی تسلیم در مقابل دستورات ولی فقیه

ساده زیستی یعنی نباید وضعیت مالی و زندگی نمایندگان قبل و بعد از نمایندگی با هم تفاوتی داشته باشد.

 

نمایندگان نباید در امور کشور گروکشی کرده و از موقعیت نمایندگی برای در فشار قرار دادن دیگران سوء استفاده کنند.

 

برخی از نمایندگان از بیانات مقام معظم رهبری درخصوص پرهیز از دخالت در انتصابات ناراحت بودند که مقام معظم رهبری تأکید کردند که مشورت با نمایندگان ایرادی ندارد اما نباید نمایندگان در انتصابات اعمال زور و فشار نمایند.

 

انقلابی بودن یعنی تسلیم در مقابل دستور ولی فقیه، هر چند دستور ولی فقیه با نظرات انسان مغایر باشد.

صوت خطبه اول :
انقلابی بودن؛ یعنی تسلیم در مقابل دستورات ولی فقیه
صوت خطبه دوم :
انقلابی بودن؛ یعنی تسلیم در مقابل دستورات ولی فقیه
تصاویر :
انقلابی بودن؛ یعنی تسلیم در مقابل دستورات ولی فقیه

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس: اروميه ، بلوار رسالت ، خيابان شهيد نوري (گلديس) ، جنب مصلي بزرگ امام خميني (ره) ، دفتر امام جمعه اروميه

شماره تماس : 32358091-044

فاکس : 32358092-044

پست الکترونيکي : info@sebghah.ir

سامانه پيام کوتاه : 50001916